Router met 2 pcs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
290
Hallo!

Ik heb 2 PC´s 1 WIN XP, 1 WIN 98..
Beide netwerkkaarten werken goed.
De Router werkt ook goed.

Wanneer ik nu de kabels erin stop, doet het internet het op beide computers niet, terwijl het internet zonder router op de XP computer wel werkt.

Wanneer ik met router ga naar ´cmd´ en dan ipconfig /all dan krijg ik wel een ip adres, maar niet een werkende.
Mijn ip adres begint dan met: 169, terwijl het met 192 moet beginnen.

Wat kan ik doen?

Ik hoop dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad, en mij van dienst kan zijn!

Groet,

Alco
 
Ik neem even aan dat internet op modem binnenkomt, modem met router (WAN poort) verbonden is en de PC's aan de LAN poorten van de router hangen.

Router moet contact met provider maken en krijgt dus een extern adres (automatisch of vast ingesteld bij een fixed IP) en je PC's kun je het beste op automatisch toewijzen instellen. Dan zou het moeten werken.
 
Heb je @home dan moet je het nummer van @home invullen.
Heb je chello dan moet je het macadres clonen in de router.
Dus vertel eens welke provider jij hebt.
 
Chello is een verhaal appart.
Ik weet dat chello met een mac adres werkt.
Dat is een adres in jou netwerkkaart.
Dat adres moet naar de router gezet worden (clone)
En dan zou het moeten werken.
Maar wacht eventjes tot er iemand langskomt die chello heeft. ( Op dit forum langskomt)
En die dan precies kan zeggen hoe dit moet of bel even met de helpdesk van Chello.
 
Okee, ik ben benieuwd of iemand dit weet, maar als ik Chello bel, kunnen zij mij dan wel info geven over het gebruik van een router? Aangezien dat niet toegestaan is, volgens mij... of wel?
 
Dat hoor je dan snel genoeg.
Staat er niet iets op hun website hierover.
 
Router met 2pcs

Hmm,

Heb het zelfde probleem gehad.

Hel clonen van mac-adres is geen succes

Koppel de "orginele" PC rechtstreeks aan de modem
reset alles ... ga naar je configuratie scherm en check je instellingen . Koppel je modem af en log aan je router
type handmatig alle waarden van je instellingen in de router, save alles en sluit alles weer aan .. nu zou alles
weer moeten werken ... echter ... je IP wordt +/- om de 7 dagen veranderd ... dus elke week het zelfde spelletje spelen ... succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan