Virusscanner..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauratje

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
30
Hallo!

Ik heb net EasyCleaner, AdAware, en Spybot gerund..

Op advies van Guus heb ik AVG, een virusscanner geinstalleerd. AVG scant nu mijn computer en die komt nog steeds allemaal virussen tegen zoals Worm/Agobot en Trojan Horse.. Worden die er dan niet met de andere programma's uitgehaald? En zet dit AVG programma die virussen nu wel de deur uit. En zijn het grote virussen...?

Voor zover dit kruisverhoor :eek:

greetz!

Laura
 
Overigens zou ik ook nog heel graag willen weten of ik Norton niet meer nodig heb, nu ik AVG heb op mijn pc. Mijn virusdefinities zijn vorige maand verlopen,en ik kan ze niet meer updaten.. Ik krijg wel iedere keer een vervelende melding van Norton. Ben dus wel benieuws of ik Norton Antivirus 2004 er af mag gooien... :)

Bedankt alvast!
 
Het is niet verstandig om twee virusscanners tegelijk te draaien, Norton zou ik dus inderdaad verwijderen.

Ik zou een volledige scan met AVG doen en alle malware die hij tegenkomt weghalen.
Doe daarna nog een scan en als ze dan weg zijn ben je weer ok :)

Spybot en AdAware zijn spyware cleaners, op virussen scannen ze helaas niet (volgens mij scant spybot wel op enkele bekende wormen maar het zijn zeker geen virusscanner vervangers)
 
Oh oke, ik haalde virussen met spyware door elkaar dus..!

Ga ik hem nog even een keertje scannen :)

Nog een vraagje, al een tijdje krijg ik de melding dat ik mijn WIndows updates moet installeren. Dit probeer ik iedere keer, maar nadat hij een hele tijd moet nadenken, krijg ik een melding: Updates niet geinstalleerd... Zonder reden of wat dan ook.. Weet jij misschien hoe ik er achter kan komen waarom hij ze niet installeert?

Bedankt! :)
 
Oke ga ik meteen even proberen.. Ik laat het wel even weten..!
 
Was er heel even uit, ik ging namelijk even naar de account van mijn broertje, en daar liep de computer meteen weer zo traag als stroop! Dat is toch raar, want het is dezelfde computer...! Hij liep daar zo traag dat ik de computer opnieuw moest opstarten omdat hij niets meer wilde.. Dus ik dacht dat de pc wel weer goed liep, maar op mijn broertje's account is dat nog niet het geval.. Weet jij hoe dat komt? Zijn account is zelfs te traag om 1 venster te openen, laat staan om een run te doen van een virusscanner ofzo.. Dus hoe krijg ik m ook daar sneller..?

En dan ga ik nu even die updates doen:D
 
misschien starten er bij zijn account andere programma's op en neemt een van die programma's erg veel CPU in?

Je zou onder zijn account eens op ctrl+alt+del kunnen drukken, als het goed is krijg je dan een taskmanager. misschien staat daar een programma tussen met een hoge waarde onder het kopje CPU? (System Idle hoort die waarde te hebben, dat is niet erg)
 
Zelfs op ctr alt del reageert hij niet, frusterend he! :)

maar ik denk wel dat de CPU daar heel hoog geweest moet zijn. Ik probeer al via deze account enkele van zijn programmas te verwijderen, maa dat lukt niet. Zeker beveiligd.. Nog tips?

En windows updates runt ie nog steeds niet! iK krijg de volgende foutmelding:

Windows Update heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. Probeer de pagina te vernieuwen, de tijdelijke internetbestanden van Internet Explorer te wissen, Internet Explorer te sluiten en opnieuw te starten, of gebruik Windows Update op een later tijdstip nogmaals.
Ga voor ondersteuning naar:

vaag!
 
Misschien kan je in de veilige modus wel wat met de account van je broertje en daar een hijackthis log maken. Als er verschil is met je eigen log zou je het nieuwe log ook op de antispywareoffensief site kunnen plaatsen.

Over windowsupdate: krijg je daar ook een foutcode bij de foutmelding (bijvoorbeeld 0x80244001)?

Tijdelijke internetbestanden leeghalen kan je in ieder geval proberen. Ga in Internet Explorer naar het menu Extra > Internet Opties. Daar click je op de knop "Bestanden verwijderen"
Dat kan even duren (soms wel 10 minuten) als de map erg groot is te worden. Als je pc lijkt te zijn vastgelopen dus nog even geduld hebben :)
 
Geplaatst door nteusink
Tijdelijke internetbestanden leeghalen kan je in ieder geval proberen.
Geplaatst door Lauratje
Ik probeer al via deze account enkele van zijn programmas te verwijderen, maa dat lukt niet.
Draai onder deze account EasyCleaner eens.
Vink alle opties aan - zie bijlage.
Grote kans dat het daarna allemaal wat vlotter gaat.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk!

Na het runnen van EasyCleaner ging mijn broertjes account ook ineens wat sneller.. !

Ik zit nu op mijn werk, ga vanavond weer verder klooien..:)
 
Draai onder die account dan ook Ad-aware en Spybot Search & Destroy maar eens. Dat zal ook nog wel wat winst opleveren.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan