filmpje van scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dierickbart

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
Berichten
108
ik zou graag filmen wat er allemaal verschijnt op je scherm, iets zoals screenshots maar i.p.v. afbeeldingen filmpjes, mag betalend zijn! iemand ideeen? ik heb geen tuner kaart maar wel een snelle pc!!!!
 
Bulent's Screen Recorder

Hoi,

Ik heb Bulent's Screen Recorder v.2.1a van het Duitse "T00ltime" gedownload. Werkt op zich prima, maar niet voor het doel waar ik het voor nodig had.

Ik wil namelijk een filmpje van www.editieNL.nl opslaan op mijn harde schijf, om het aan iemand door te sturen. Aangezien ik het niet van de site zelf kan plukken, wilde ik het af laten spelen en dan in Screen Recorder kiezen voor het recorden van "a region". Helaas blijft het videobeeld echter niet "plakken". Als ik de opname afspeel, is het beeld plotseling weg.

Weet iemand of het opnemen van video-opnames wel mogelijk is met dit programma en zo ja, welke instellingen ik dan aan moet passen? Tips om het filmpje alsnog van de site te plukken zijn natuurlijk ook welkom!
 
De Bullent's Screenrecorder is wel een handige "util",
maar heeft ook z'n beperkingen.
In dit geval is 't een Avi-capture.
De bedoelde filmpjes, die U wilt downloaden zijn echter *.wmf

Deze video-capture ondersteunt deze extentie niet.


:)
 
SnagIt

Ik heb even SnagIt 7 geïnstalleerd, maar ook daarmee krijg ik de beelden niet opgeslagen. Voor alle duidelijkheid: ik laat het filmpje van de site van Editie NL dus draaien op mijn scherm, en neem de regio op waar het filmpje speelt met SnagIt. Maar ook dan blijft het beeld in het filmpje wat er als resultaat uitrolt op zwart (zie bijlage). En ook het geluid wordt niet meegenomen, hoewel ik dat wel had aangevinkt.

@Gimli: het zou in principe toch niet uit moeten maken dat het filmpje van de website een andere extensie heeft dan wat ik er als resultaat van de screen recording uitkrijg? Ik wil tenslotte toch alleen maar het beeld opnemen wat op mijn scherm verschijnt?
 
Ik ben eerder bezig geweest om filmpjes van internet te downloaden.
AVI heeft als eigenschap (Audio Video Information) dat 't zich per beeldje aandient, evenals 't geluid wat in wave-form wordt gebruikt.

Voor een screensaver is 't een "simpele" catch om deze beelden te registreren.

WMF heeft als eigenschap (Win Meta File) dat 't een "stream" formule gebruikt.
In dit geval is 't bijna onmogelijk om de data per tijdseenheid over te hevelen. Er zijn wel programma's voor. maar voor zover ik weet zijn deze commercïeel.

Dit alles natuurlijk wanneer 't een *.wmf betreft.
Er zijn nog veel meer extentie's die zich als film voordoen. (asf, etc.)

Misschien is 't U nu enigzins duidelijk wat er gebeurt bij 't screensaven van data.
Tot slot heb ik een wmf.screensaver gevonden.
Ik heb echter zelf de resultaten nog niet geprobeerd.

http://www.wordmadeflesh.com/screensaver.htm



:)
 
Dus als ik het goed begrijp is het een onmogelijke zaak om die beelden van www.editieNL.nl op te slaan in wat voor video-formaat dan ook, mits ik daarvoor allerlei dure programma's voor aanschaf?

Ik kan natuurlijk jouw screensaver eens proberen, maar ik weet natuurlijk niet of het bronbestand van het formaat WNF is. Of gaat het daar niet om?
 
In dit geval is 't bestand van EditNl.nl een *.wvx bestand.

Om niet te ver verward te raken in allerlei extentie's heb ik een site gevonden,
die (in 't Engels welliswaar) uitlegt waar 't bij deze bestanden om draait.

http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?t=4992

De programma's om deze bestanden te converteren naar avi zijn niet zo duur.
Deze extentie is enkel gekozen omdat 't dataverkeer er voordeel aan heeft.
:D

Dat ze niet zo gemakkelijk te "safen" zijn, is misschien uit commersjele overwegingen, of auteursrechtelijk belang.
't Verhaal was: iemand zoekt een screensaver, en ontdekt, dat je niet alles kunt saven wat je "screent".
:)

De wmv converter gaf bij mij geen bruikbaar programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan