Windows Update service start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkieMadMan

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2002
Berichten
9
Hoi ik had een virus csrss.exe in mijn system directory -> Norton was er door veranderd, dus zelf hernoemd naar _csrss.exe. Toen werkte alles weer.

Behalve de windows update. Die service was ook aangepast. Nu geeft de windows update site de ongedocumenteerde foutmelding: Foutnummer: 0x80070424

heb geprobeerd:

services.msc -> Automatische Update service staat er niet bij -> kan ik dus niet starten.

net start waauserv -> werkte niet (service onbekend).

sfc /scannow -> Mijn Medion WinXP HOME cd wordt niet als de 'juiste' (?) winXP herkend op 1/3 van de scan.

Maar goed, hoe start je handmatig de Automatische Update service? Waarom gebeurt dit niet automatisch meer en hoe herstel je dat?

mark.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de update service en de intelligente achtergrondoverdrachtservice (wat 'n woord:D )
ook op automatisch zetten:thumb:

p.s.
Automatische update service is de 5e van boven als die er niet is moet je die achtergrondblabla eens aanzetten dan zal je wel de nieuwe activex service moeten installeren, kan goed dat dat automatisch gebeurt..
 
Laatst bewerkt:
Hoi probeer dit eens:

Start / uitvoeren vul nu in "regsvr32 wuaueng.dll"


vr.gr. Marcel
 
sfc /scannow -> Mijn Medion WinXP HOME cd wordt niet als de 'juiste' (?) winXP herkend op 1/3 van de scan.

Lijkt me sterk, de enige files die file checker nodig heeft is de i386 map op je cd en de i386 map van c:\windows\servicepackfiles .

En dat die constant om de cd blijft zeuren is normaal daar moet je gewoon doorheen klikken.. Of er staat iets niet goed in je register..

Indien je niet verlegen zit om 475mb opslagruimte en je wil dat probleem uit de wereld helpen moet je het even laten weten. Dan post ik dat trucje hier wel even voor je :thumb:
 
probleem opgelost

THX! PROBLEEM OPGELOST

De "intelligente achtergrondsoverdrachtservice" stond idd uit -> aan gezet, maar er gebeurde (ook na opnieuw opstarten) niets.

Daarna de 2e tip geprobeerd "regsvr32 wuaueng.dll" en toen stond ie er bij! :thumb: Zo kan je dus altijd handmatig .dll registreren in je Windows???

Fijn dat er ook nog handmatig wat kan worden opgelost als het automatisch niet meer werkt!

Die 3e tip is me nog een beetje duister, want bij aflevering van de pc zat er al een I386 directory van 410 MB op mijn HD in c:\windows, daarom heb ik voor de liefhebber toch nog even een screenshot gemaakt van wat er gebeurd, erg creatief:

sfc_prob.JPG


Ik kan niet bladeren zoals je ziet en de cd bevat een I386 met 427 MB maar geen submap met 'servicepackfiles' ofzoiets.

Afijn, het is de bonus vraag maar :cool:

mark :cola:

P.S. de bonus-bonus vraag :confused: : hoe kan ik het icoontje op het forum veranderen naar "status: opgelost" ???
 
Laatst bewerkt:
bonus antwoord

Ik vind dat maar een vreemd verhaal en weet niet of je de echte XP installatie cd hebt of
zo'n reparatie hoddel. En als je geen c:\windows\ServicePackFiles op je computer hebt,
heb je waarschijnlijk nog nooit een servicepack geïnstalleerd.

Heb je een echte installatie cd dan zou je deze sleutels eens kunnen controlleren..

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup

“SourcePath” reg_sz I:\ I staat voor de naam van je cd drive als die F heet moet daar F staan.
"ServicePackSourcePath" reg_sz c:\windows\ServicePackFiles


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

“SourcePath” reg_sz I:\


Meer kan ik er niet van maken...
 
Antwoord:

Kijk eens hier rechtsonder bij "Status van de vraag"
klik dan op "Vraag is opgelost"

groeten;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan