kleuren geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

dierickbart

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
Berichten
108
welke kleur betekent wat op een geluidskaart, ik wil mixen met virtual dj en dan sluit ik de boxen op de groene, maar hij vraag ook nog een hoofdtelefoon aan te sluiten maar ik weet niet op welke kleurtje? wie heeft er virtual dj of weet de betekenis van klaeurtjes
 
Wat voor geluidskaart is het? Ben bang dat je helemaal geen koptelefoon-aansluiting hebt namelijk.

Waarschijnlijk ziet het er zo uit bij jou:

roze - microfoon
groen - uitgang
blauw - ingang
 
en ook nog een hoofdtelefoon uitgang vooran in de pc maar als ik er een hoofdtelefoon insteek dan valt geluid van boksen weg,,,, ik heb wel 2 geluidksaarten, weet er echt niemand iets over virtual dj?
 
Zwart is een tweede uitgang, samen met groen maakt dat links en rechts en geel is een digitale output..

Let op de tekentjes die bij de in/outputs staan. ruitje met pijltje erin is ingang, ruitje met pijltje eruit is uitgang etc.

Was er dus al bang voor, maar je hebt geen uitgang voor een koptelefoon..

Is dit een onboard geluidskaart of een pci-kaart?

Als het een pci is misschien kun je dan het progje zo instellen dat de uitgang van de onboard wordt ingestelt als koptelefoon-uitgang en de externe uitgang gewoon je uitgang blijft voor het geluid over de boxen?!
 
de ene geluidskaart is on -board, die heeft geel, blauw,groen,zwart en rood-----------------de andere PCI is zwart, blauw, rood en groen. wat zou ik kiezen als hoodtelefoon???? en hoe stel ik nu alles in?
 
Zoals ik het hier lees, is de eerste uitgang (dus groen waarschijnlijk maar kan ook net andersom gewoon even testen) voor de boxen en de tweede uitgang (zwart) voor de koptelefoon...

Dit bij instelling dat je een geluidskaart gebruikt...
 
weet ik, maar ik krijg geen geluid door mn hoofdtelefoon, weet jij miss hoe je zoiets kan instellen bij TRAKTOR
 
Dacht dat we het over virtual-dj hadden, maar we hebben het dus over traktor-dj ?!? :confused:

Iig denk ik dan dat je geluidskaart twee mono-uitgangen heeft (links en rechts). Voor traktor heb je min. twee stereo-uitgangen nodig.

Ook kun je in traktor niet twee gk tegelijk gebruiken :(

Professional Multi-Channel Soundcards:
For live performances and studio applications Native Instruments recommends a multi-channel soundcard with at least 4 analog outputs (4 x mono or 2 x stereo). This is the only way you can simultaneously play back the mix in stereo and prelisten with headphones. Four outputs are also necessary if you want to send the independent stereo signals of the two decks to a hardware DJ mixer. The soundcard should have high-quality ASIO 2.0 drivers (and OS X compatibility for Mac users), so that the latency can be reduced to an indiscernible value (less than 12 ms).

Lees hier maar eens...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan