ares geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcitroen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
292
ik heb gisteren ares gedownload, maar krijg tot nu toe geen verbinding; er bljft staan; "maakt verbinding"maar er gebeurt niks. Wie kan mij helpen??
 
Heb je ares toegang gegeven bij je firewall?
Hoelang blijft dat staan?
 
Ares

Dat staat er al sinds ik het programma heb gedownload. Heb je ares toegang gegeven bij je firewall???? geen idee! (hoe dat moet)
 
vertel eerst is wat voor firewall je hebt.
En met die verbinding bedoel ik: Hoelang laat jij dat staan voordat je het programma afsluit?
 
het programma staat al meer dan een uur aan . ik heb Avast als virus programma en Microsaft Antyspyware
 
Het duurt soms wel is 5 minuten maar een uur is te lang.
nog een vraagje.
heb je SP2
 
Bij SP2 zit een firewall.
ga naar start>configuratiescherm>beveiligingscentrum>windows firewall>uitzonderingen (=tabblad). Als je dat hebt gevonden klik je op programma toevoegen. Als je daar op hebt geklikt krijg je een lijst met programma's. Daar kies je ares en klik je ok. Ik hoop dat die het nu doet.

Ik wil je nog 1 ding aanraden: Kies een andere firewall. Windows firewall. Bijvoorbeeld Zone Alarm. Gratis, en beter als Windows Firewall
 
Bedankt voor je supersnelle reactie iedere keer; maar Ares staat al aangevinkt!
 
Volgende poging:
ga naar start>configuratiescherm>beveiligingscentrum>windows firewall>geavanceerd. Dan zie je daar 1 of meerdere verbindingen staan. Klik één keer op de verbinding die je gebruikt. Klik daarna ernaast op instellingen. Dan doe je ''toevoegen'' en dan doe je als naam ares. IP adres weet ik niet, maar daar staat bij mij, mijn locale ip-adres. Als poorten doe je het poortnummer van ares (dat is te vinden in ares bij control panel>transfer). Dat nummer vul je in als poortnummer bij ''externe EN interne poort voor deze service'' Verder vink je TCP aan.
Succes
 
staat al weer meer dan een kwartie op "maakt verbinding" maar er gebeurt niets.
 
Dan zou ik toch maar mijn eerdere tip opvolgen.
Die tip was: Installeer een andere firewall, zoals Zone Alarm. Deze firewall is beter dan de firewall van SP2 en is gratis. Voor meer informatie kan je de site even bekijken.

Deze tip volgt omdat ik geen andere manier kan verzinnen om ares te laten werken in ''samenwerking'' met de windows firewall. Deze wel uitschakelen als je Zone Alarm gaat gebruiken.
 
Heb je wel zone-alarm geïnstalleerd of heb je nog steeds windows firewall?
 
Open het scherm van zone alarm (dubbelklikken op het icoontje rechtsonderin je scherm). Klik aan de linker kant op het tabblad program control. Dan kies je het tabblad programma's ( schuin onder help). Zoek in de lijst naar ares. Als daar kruisjes staan moet je ze even op groene vinkjes zetten. Als er vraagtekens staan moet je ze ook even veranderen naar groene vinkjes.

Ik hoop dat de aanwijzingen kloppen, want ik heb de pro versie.
 
Ik heb nog even verder gedacht en als jij achter een router zit, kan het zijn dat die poorten zijn geblokeerd door de router. Als dit zo is moet die poort open:confused:. Is dit het geval en zo ja, wat voor router heb je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan