driver_irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
408
ik krijg op onregelmatige tijdstippen, soms als ik nog aan het inloggen ben, soms als ik al een half uur aan het werken ben, de volgende error : driver_irql_not_less_or_equal
ik heb al een beetje ge-google-ed en het heeft volgens verschillende sites te maken met één of andere driver die moet geherïnstalleerd worden(die te maken heeft met ndis.sys), maar ik weet niet juist welke, sommige zeggen een modemdriver(maar ik heb geen modem) sommige de netwerkdriver en dan weer andere de grafische kaart driver, het rare is, dat ik dit vroeger nooit heb voorgehad, ik had nochtans dezelfde hardware, dezelfde windows, zelfde drivers en zelfde programma's...
wie weet raad?

het blauw scherm is dit
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, het draait om modems, draadloze routers, zelfs Symantec kwam er aan te pas. Er is zo veel over te lezen dat je er juist niets mee opschiet.

Kijk eens voor nieuwe drivers voor je router en netwerkkaart. Die kom ik ook steeds tegen.

Kun je nog eens heel secuur die nummers opschrijven?
Niet alle cijfers zijn duidelijk genoeg te lezen.
 
Ik denk dat het dit moet zijn:
stop: 0x00000001 (0x00000008,0x00000002,0x00000000,0xF98E7D65)

ik wilde trouwens de driver van de netwerkkaart(die windows zelf had gevonden) eraf gooien en vervolgens mijn eigen driver erop zetten, maar telkens installeerd windows automatisch de driver zonder dat ik ook maar de kans krijg om de mijne te proberen, waar kan ik dit dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu weg voor 2 dagen. Je vraag komt nu weer omhoog. Anders zie je me wel op dindagavond laat.
Dat nummer levert mij niets op. Weet je zeker dat het goed is?

groetjes
 
Dit las ik op het internet;



The NDIS.SYS file needs replaced. You can do this by doing the following.

Open a command prompt (START>RUN>CMD) and type sfc /scanonce
then reboot. If the file is corrupted then this will fix it.
 
je eigen driver veroorzaakt dit.

hoewel windows tracht zijn eigen driver te installeren geeft dit problemen doordat hij de foute driver niet uit het geheugen kwijtraakt.

Kun je systeemherstel in veilige modus uitvoeren?
ndis.sys is in dit geval gekoppelt aan de werking van je netwerkkaart.

suc6!:thumb:
 
idd captain schaap, als ik men netwerkkabel uit de pc trek (en de netwerkkaart dus ni gebruikt wordt) krijg ik de fout nooit, steek ik deze in, geeft hij na een tijd wel de foutmelding, ik heb trouwens ook een probleem met het ip-adres, alle pc's krijgen een ip van het type 192.168.2.x aangewezen, maar om een of andere rare reden (en dat heb ik bij nog geen enkele van de 4 andere pc's hier voorgehad) wilt dat hier maar niet lukken, hij krijgt een totaal anders ip aangewezen en zo geraak ik dus ni in het netwerk. zou dit door het driverconflict veroorzaakt kunnen zijn?

@ leoneke, ik ga dit een keer proberen

alvast bedankt e!
 
leoneke, het is eindelijk opgelost, dankzij jouw raad!!!
het commando uitgevoerd, reboot, en alles werkte!!
1000x dank :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan