Kan niet surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
337
Goedemorgen,
Een wat vreemde titel, maar het is namelijk zo: Ik heb Windows XP en een adsl verbinding van BBNed. Momenteel is het erg lastig surfen, omdat vaak de aangeklikte vensters niet openen of de sites niet gevonden worden. Soms moet ik wel 5 minuten wachten en 10 keer op de link klikken.
Mijn mail wordt wel opgehaald, daarom denk ik dat het niet aan mijn verbinding ligt. Hoewel dat soms ook niet lukt.
Windows update werkt ook niet en constateerd fouten.
In de bijlage een foutmelding.
 
Sorry, te groot!
 

Bijlagen

  • naamloos.bmp
    59,8 KB · Weergaven: 58
Ik kan hem nu wel openen, maar ik zie zo'n vierkantje met een rondje, driehoekje en een vierkantje, maar geen afbeelding. Kan je anders vertellen welke foutmelding het is?

Dit komt denk ik omdat ik wel vaker problemen heb met *.bmp afbeeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een algemene melding waarin de gevraagde site niet gevonden kan worden.

Hilda
 
ok
Als je de e-mail binnenhaald gaat dat dan wel snel?
 
Is het probleem er al lang of niet?
Als het probleem er pas kort is, is er toen iets geïnstalleerd (van software tot windows updates).
 
Sinds een week heb ik een nieuwe adsl verbinding met een nieuw modem.
Van het modem naar de computer loopt een crosskabel. Die was bij het modem geleverd. Kan dat de problemen veroorzaken?
Ik heb een netwerkje met 4 computers en gedeeld intenet. Dat doet het wel, maar de computers kunnen geen bestanden uitwisselen. Ze "zien" elkaar wel.

Heeft dit er iets mee te maken?
 
Ik bedenk ineens dat ik ook zone alarm heb.
Ik heb het uitgezet en nu gaat het veel beter.
Hoe kan ik dit zo aanpassen dat ik wel zonealarm kan gebruiken?
 
Dat met dat bestanden uitwisselen weet ik niet.
Heb je misschien nog een andere kabel die je kan proberen?
dat netwerk is dat verbonden met een router of zijn de computers rechtstreeks verbonden met elkaar?
 
Bij zone alarm heb je daar sinds de nieuwe verbinding iets in veranderd aan instellingen?
 
Nee, want ik heb dat er gelijk opgezet met het nieuwe modem. Ook heb ik toen gelijk windows er opnieuw opgezet.

Zou het verschil maken een gewone of een crosskabel??

Aan het modem (met router) zit een switch. Daarop zijn aangesloten een computer en een hub, die boven staat met daarop ook 3 computers. Vanaf volgende week wordt dat allemaal wireless.
 
Als jij de firewall uitzet en het internet doet het weer goed, dan licht het aan de firewall.

Kijk even bij de logjes van zone alarm.

EDIT: Kijk ook even of internet explorer of je andere browser toegang heeft bij program control en dan bij programs.
 
Laatst bewerkt:
Daar word ik niet wijzer van en zonder zonealarm is best lastig. Ik wil dus graag het programma zo instellen dat ik gewoon kan internetten.
Is dat eenvoudig te doen?
 
Generic Host Process for win32 service had van de 4 mogelijkheden één kruisje. Dat heb ik veranderd en het werkt prima.
Bedankt voor je hulp en meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan