Fysiek geheugen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Berichten
182
Wat is precies het fysiek geheugen ???? Wie kan mij hier iets meer over vertellen... Ik zie bij systeem info dat mijn totale fysiek geheugen ,25 mb is.

alvast bedankt.. patrick
 
Ik zal die nog topic nog even op probleem opgelost zetten.. maar ik wil nu graag wat weten over dit fysieke geheugen... Als het kan
 
dat is het geheugen wat in jouw computer zit.
Kijk eens bij deze computer R muisknop>eigenschappen.Hoeveel mb staat daar aan geheugen?
 
Laatst bewerkt:
ok.. maar ,25 wat wordt daar mee bedoeld dan? is dit een laag geheugen of redelijk of goed..?? Je zegt dat dit het geheugen is maar toch niet de RAM of wel?
 
dat hoort je ramgeheugen te zijn maar wat er aangegeven word is haast niets dus kijk effe wat der staat aan geheugen.

dit is van je vorige topic:
Totaal fysiek geheugen ,25 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 29,49 MB
Totaal virtueel geheugen 746,36 MB
Beschikbaar virtueel geheugen 446,79 MB
Ruimte voor wisselbestand 556,87 MB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

het totaal fysiek kan dus nooit meer zijn dan het beschikbare dus er is iets niet goed met je geheugen of de weergave ervan.
 
Laatst bewerkt:
ik zal nu heel veel aan je vragen maar waar moet ik dat doen dan?:(
 
Geplaatst door maikel9
dat is het geheugen wat in jouw computer zit.
Kijk eens bij deze computer R muisknop>eigenschappen.Hoeveel mb staat daar aan geheugen?
 
Geplaatst door thaGenius32
Ik zal die nog topic nog even op probleem opgelost zetten.. maar ik wil nu graag wat weten over dit fysieke geheugen... Als het kan
@maikel9 gaf al aan hoe je aan de weet kunt komen over hoeveel fysiek geheugen je pc beschikt. Het tegenovergestelde v.e. fysiek geheugen is een virtueel(virtueel betekent schijn, en is dus niet een echt fysiek geheugen). Bij jouw vorig topic las ik, dat je teveel virttueelgeheugen gebruikt hebt(bijna 1GB!), en dat zal een averechtse uitwerking hebben op de snelheid van je pc, want je HD(daar wordt een deel voor virtueelgeheugendeel gebruikt) kan nooit sneller zijn dan je RAM. Er vindt dan te veel I/O-operaties op je HD plaats, een zogeheten swap-in/swap-out.

Wil je meer over het gebruik van je geheugen weten, geef dan het dos commando mem/classify | more
(bestudeer dat maar even)

Dennis.
 
dan heb je 192 mb fysiek geheugen en word het op de een of andere reden verkeerd weergegeven in systeeminfo.
 
oke bedankt tot zover.. ik zal het allemaal wel even langslopen.. ciao voor nou
 
ga dus naar deze computer>Rmuisknop>eigenschappen>geavanceerd>prestaties>geavanceerd>virtueel geheugen>wijzigen>zet daar de begingrootte op 480 en maximaal eens op 500 mb druk dan op instellen en ok dan moet je de pc opnieuw opstarten.
 
raad?

hoi

ik heb en probleemje ik heb namelijk 4gig in mijn systeem zitten sind kort
ervoor had ik windows xp 32bit, toen herkende hij maar 3,25gb
toen had ik windows vista ultimate gekocht 64bit en nu zie ik staan bij systeeminformatie:

geinstaleerde fysieke geheugen 4gb

totaal fysiek geheugen 3,25gb

dus dat wil zeggen dat hij geen volle 4gig kan gebruiken ofzo ?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan