deel van de harde schijf kwijt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dickdale

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Berichten
47
Gegroet allen,

Bij de aankoop van mij Pc zat er windows Xp home edition op. Toen ik windows xp prof wilde installeren ging alles nog goed. Echter toen prof geinstalleerd was, was ik een groot gedeelte van mijn harde schijf kwijt. Ik heb 250 Gb met 8 Mb cache geheugen.

Nu geeft de c schijf nog maar +/- 130 Gb weer. Als ik bij computerbeheer-schijfbeheer kijk zie ik maar een partitie, c: schijf van 130 Gb. In ms-dos (dir c:) zie ik ook maar een schijf van 130 Gb. De Bios geeft echter wel aan dat de harde schijf 251 Gb bevat.

Kan iemand mij helpen?

Mvg, Robin:(

Ik ben maar een leek, btw...
 
Laatst bewerkt:
Extra partitie bijmaken. anders partition magic op loslaten...
 
Installeer sp2 eens en bij schijfbeheer komt de rest erbij
 
Als ik een partitie aan wil maken, dan heb ik dus alleen de keuze uit die 130 Gb...

En ik heb partition magic er al op staan, maar krijg nog steeds alleen die 130 Gb te ziet. Ook als ik hem wil resizen kan ik tot max. 130 Gb gaan...
 
Wat is Sp2?? Een programma? Hoe kan ik die vinden?

Ik ben maar een leek...
 
Onder de startknop vind je een link microsoft update. Klik daar maar op
 
Service Pack 2, dat is de laatste update van windows XP.
 
Geplaatst door m@rio
Installeer sp2 eens en bij schijfbeheer komt de rest erbij
Waarom komt ie er dan ineens bij? dan zou voor sp2 schijven van 200g niet helemaal herkend worden?
 
Geplaatst door Dickdale
Klopt het dat Windows Xp zonder Sp2 alleen schijfvolumes herkent tot +/- 130 Gb? Kan ik de Sp2 versie van de Microsoft site over een illigale versie van Windows Xp laten lopen of kan ik dan problemen verwachten?
Hallo Dickdale.
Misschien is het beter om je vragen even op het forum te posten ipv te mailen, op die manier zijn er meer mensen die het lezen en kan er misschien sneller een oplossing worden gevonden.
Bovendien hebben andere mensen ook nog wat aan de oplossing, indien deze wordt gevonden.
 
Geplaatst door bultje21

Waarom komt ie er dan ineens bij? dan zou voor sp2 schijven van 200g niet helemaal herkend worden?

Sp1 deed hetzelfde maar zou dan gelijk sp2 erop zetten. Er is nog een andere mogelijkheid (volgens mij in het register) maar die kan ik zo snel niet vinden
 
Kan ik de Sp2 versie van de Microsoft site over een illigale versie van Windows Xp laten lopen of kan ik dan problemen verwachten?
Het enige probleem dat je eventueel kunt krijgen is wel als je alles binnen hebt. Je bent halverwegde de installatie en dan zegt Windows: Jammer dan, ga maar na de zaak die je deze cd heeft verkocht. Het is een illegale versie.
 
Kijk hier even voor de oplossing als je een Maxtor harde schijf hebt, zo niet, meld dan even wat voor merk harde schijf je hebt.
 
Ik heb idd een Maxtor harde schijf 250 Gb met 8 mb cache geheugen. Ik zal eens proberen om SP2 met de driver van Maxtor te installeren. Dan moet het goed gaan toch?
 
Ik heb de driver van Maxtor geprobeerd en....

Het werkt niet. Hij zegt dat het niet mogelijk is op dit systeem...

Nu ga ik Sp2 proberen... Hoop maar dat dat wel werkt...
 
Als dit je ook niet lukt, probeer dan eens Maxblast.
Hiermee kan je je harde schijf in meerdere stukjes opdelen en ben je ook van dit probleem af (2 partitie's van 125 Gig bijvoorbeeld).

Heel gemakkelijk in gebruik, het houd wel in dat je windows opnieuw zal moeten installeren.
 
Vanuit waar moet ik Maxblast dan installeren? Vanuit de Xp versie die er nu op staat? OF Ms-dos?
 
Nadat je het gedownload hebt kan je op het bestandje dubbelklikken waarna Maxblast een opstartbare floppy maakt (wel even een lege flop in de drive steken dus).

Deze floppy kun je nu gebruiken als opstartbare diskette.
Tijdens het opnieuw opstarten van de computer zal dan Maxblast opstarten en kun je op deze manier je harde schijf opnieuw indelen.
Alle gegevens zullen dan wel verloren gaan, dus maak een backup.

Je kan in Maxblast aangeven wat voor bestandssysteem je wilt (FAT of NTFS) en hoe groot je je partitie's wilt hebben.
 
Mensen met het installeren van SP2 is het allemaal goed gekomen. Bedankt!!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan