Sjabloon verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basil

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Op het werk hebben we enkele duizenden documenten die gebasseerd zijn op sjablonen. Onlangs hebben we een nieuwe server gekregen en nu blijken de oude documenten een verwijzing te hebben naar het sjabloon op de oude server. Dit ontdekten we omdat het heel lang duurt om een bestaand document te openen omdat hij eerst gaat zoeken naar de oude server.

Is het mogelijk of de foute verwijzing automatisch te verwijderen?
Weet iemand of hier een tooltje voor is of misschien een macro?

ps. Waarom wordt die verwijzing eigenlijk bewaard?

Hai, :D

De verwijzing wordt bewaard omdat documenten gemaakt worden op basis van een sjabloon. Hierdoor krijgen zijn een koppeling met deze sjabloon waaruit allerlei zaken gekoppeld kunnen worden. (Autoteksten, opmaakprofielen..etc...)

De beste oplossing is het originele sjabloon op de nieuwe server te plaatsen en de verwijzing naar het originele sjabloon opnieuw aanmaken. (indien nodig met een macro)

Je kunt ook alle documenten gewoon koppelen aan de moedertemplate Normal.dot. Hierbij loop je echter het risico dat gekoppelde zaken uit het sjabloon het resultaat veranderen in het *doc document. (Niet de meest chique oplossing dus)

Dus vertel maar wat je wilt.
Ik kan een macro voor je schrijven welke op een batch documenten een gewenste template koppeld. (Dus je moet de sjabloon naam hebben welke je koppelt en de macro voert de code uit op alle documenten in één map (en eventueel subfolders)

Ik hoor het wel! :thumb:

Hallo Joost,

Kun je ook een macro maken die de verwijzing naar een sjabloon helemaal verwijderd? Het betreft documenten die verspreid staan over meerdere directories.

Ik ben erg benieuwd want zoals het nu is is het heel irritant.

Een document moet moet ALTIJD een verwijzing hebben naar een sjabloon! (Zonder kan deze niet bestaan)

Een koppeling met de moedertemplate is het makkelijkste dus die zullen we maar pakken lijkt mij.

Dat ze over meerdere directories verplaatst staan is lastig voor jou maar dan moet je de macro wat vaker uitvoeren! ;)

Als ik in een goede bui ben maak ik er wel een Browseforfolder dialoog bij zodat je het pad niet hoeft te typen..

Heb nu geen tijd om te programeren maar in het weekend denk ik wel.

Dus als een koppeling met Normal goed is dan zal ik voor jou van het weekend eens beginnen...(Wanneer jij gereageerd hebt)

See Yah! :thumb:

Hallo Joost,

Ik ben erg blij dat jij me kunt en wilt helpen. De verwijzing zou moeten worden:

F:\Program Files\Microsoft Office\Sjablonen\Basil\normal.dot

Alvast bedankt!

Ok ik zal het meenemen en gelijk een taak aanmaken om dit in het weekend uit te voeren..:thumb:

Hai Basil, :D

Ik heb er een programma van gemaakt zodat je gemakkelijk een folder kun kiezen waarvan de documenten gekoppeld worden aan Normal.dot (inc subfolders)!

Zorg dat bij extra/macro's/beveiliging deze op gemiddeld staat!

Voor de rest hoef je allen maar via de werkbalk de macro te starten..

Zie bijlage voor uitwerking.

Succes! :thumb:

Bijlagen

Hallo Joost,

Bedankt voor je macro maar het blijkt in de praktijk toch niet helemaal te werken. Ten eerste worden alle documenten per directory geopend en in sommige directories staan 10-tallen bestanden waarvan sommig meer dan 100Mb groot. Hierdoor slaat mijn computer op tilt. En zelfs met jouw verkenner om een directorie te selecteren is het een hele klus om alle 48041 bestanden verspreidt over 2491 mappen te doorlopen. De totale grootte van de documenten is trouwens 33 GB!

Ik denk dat ik maar moet leren leven met dit probleem.

In ieder geval bedankt dat je de moeite hebt genomen om mij te helpen.

Groeten Eef

Aha in dat geval kan ik het mij goed voorstellen..

Maar goed je kunt ook een macro plaatsen in jou Normal.dot welke je elke keer op kunt roepen als jij een document tegenkomt wat problemen heeft. (Roep maar als ik hem moet maken)

Doordat je hem dan éénmalig uitvoert op één document zal het wel goed gaan. (Hoewel mijn voorgaande methode bij mij op de zaak wel werkt...maar bestandsgrootte is hier zeker een issue bij)

Je kunt het ook handmatig doen:
Ga naar Extra/Sjablonen en invoegtoepassingen
Verander de waarde in vak DocumentSjabloon naar : "Normal" (Of blader er naar toe)

Ok en klaar is klara...

Zo kun je toch stukje bij beetje het langzaam openen van die sjablonen een halt toeroepen..

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan