dvd's bekijken op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

niko711

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
52
Geachte helpmij-ers,
onlangs heb ik een laptop in China gekocht waar ik tevens ook woon.
Op mijn Presario draait Windows XP home Edition (Engels)
Ik heb een Compaq Presario M200 met een S-video.
Hierdoor zou het mogelijk moeten zijn om de DVD's die op mijn computer draaien te bekijken op mijn TV. Het kabeltje heeft 1 jack plug om in mijn TV in te pluggen.
Echter moet daarvoor de instellingen worden gewijzigd. Wie kan mij stap voor stap duidelijk maken hoe dat moet. Ik weet dat ik met de rechter muisknop in mijn desktop scherm naar Properties moet vervolgens naar Settings dan naar Advanced maar vervolgens????

bvd
 
Jack-plug

De jack plug is er in twee uitvoeringen mono en stereo. Er is een speciale versie bij camcorders die 3 kanalen kent, maar ik ken geen s-video jack.

De S-Video lijkt wat op de stekker van je toesenbord en heeft 4 pootjes en een plastic pootje om te voorkomen dat je hem er verkeerd in stopt.

Veel grafische kaarten willen pas in advanced de TV laten zien als hij ook is aangesloten.

Als hij het ondersteund zie je wel altijd de twee schermen bij instellingen, advanced maar de TV blijft dan grijs als hij niet is aangesloten.

Eric.
 
en hoe verder

Geachte Eric,
Bedankt voor het antwoord, echter veel verder helpen doet het me niet maar dat kan geheel aan mij liggen natuurlijk.
Bij settings>Monitor>Advanced heb ik twee opties: Plug and Play Monitor en Generic Television. Toch lijkt met de Generic Television niet de hardware die het zou moeten zijn. Beide instellingen geven niet het gewenste resultaat.
Overigens heb ik mijn Presario zo ingesteld dat wanneer ik een DVD in mijn speler stop, het juiste proggie (Power DVD) de DVD automatisch afspeelt. Kan dit een hindernis zijn?
 
Beste Niko

Ik kan helaas niet over je schouder meekijken.

Ik bedoel iets als wat je op de bijlage ziet. Je kunt zien dat bij mij nu de TV niet is aangesloten.

Let Op!! hij gaat meestal naar een lagere resolutie omdat een TV uitgang beperkingen heeft. En het beeld is niet om aan te zien, de teksten van Windows zijn bijna niet te lezen, maar als je een film speelt, blijkt dat plots niet meer te hinderen.

Eric.

P.S. PowerDVD zal geen roet in het eten gooien.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan