Draadloos ADSL advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo

Ik ga volgende week verhuizen en heb dan een draadloos modem nodig vana de telefoon aansluiting naar de de computer die op zolder staat.
Welk draadloos modem is aan te raden en waar moet ik op letten???

Alvast dank

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

hoeveel verdiepingen en wat is de vloer houten plankenvloer op gewapend beton

bij gewapend beton is er veel storing van signaal

Over het algemeen zijn modems van bekende merken als Robotics en Linksys aan te raden maar je bent waarschijnlijk beter af door eerst even op zoek te gaan naar revieuws dan door een modem te kopen omdat er een merknaam op staat.

De vraag is inderdaad erg afhankelijk van de situatie in je huis. Maar ook hoeveel geld je wilt uitgeven :) Ik werk met goedkoop spul i.c.m. zelfgemaakte antenne's. Ik heb dus bereik door het hele huis (en ver, ver daarbuiten) en ben goedkoper uit dan sommigen met "duur spul". Plaats een modem het liefst zo hoog mogelijk en ieder geval nooit in de meterkast. Een modem met externe antenne's is aan te bevelen.

gewapent hout

Bedankt voor de berichten
DE computer komt op de 2e etage te staan aan de achterzjde van het huis. DE vloeren zijn van hout..... wat is algemeen het bereik van modems?? En hoe werkt dat met die gefabriceerde antenne??

Bedankt voor de berichten
DE computer komt op de 2e etage te staan aan de achterzjde van het huis. DE vloeren zijn van hout..... wat is algemeen het bereik van modems?? En hoe werkt dat met die gefabriceerde antenne??

sommige modems hebben een hoger vermogen dan andere en andere modems kun je met een firmware-update met meer vermogen laten zenden. maar als het kaartje in je pc dat niet kan heb je evengoed een probleem. ik heb bij een clubdag van wirelessnederland.nl zelf 2 antenne's gebouwd die het signaal versterken. ook de kwa
liteit van het signaal blijft goed. het zijn biquad antenne's die, als je ze tegenover elkaar plaatst zonder obstakels, makkelijk 300 meter kunnen overbruggen. deze antennes kun je alleen aansluiten als je modem voorzien is van een externe antenne die afkoppelbaar is. je kan deze antenne's als bouwpakket kopen bij 1 Van de sponsors van wirelessnederland.nl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan