laptop formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Hallo, de laptop van mijn nichtje is traag en zitten ook virus in die we niet weg krijgen. Eigenkijk willen we hem opschonen dus XP erop nieuw opzetten. Heb alles al op schijfjes gezet etc. Moet ik gewoon schijf van XP erin doen of eerst scandisk en dan formateren. Graag hulp Helga
 
Als je echt wilt formatteren dan moet je zorgen dat je vanaf cdromkunt opstarten.
Dan kun je van een orginele cdzo opstarten.
Zit er bij die laptop geen recovercd/

En waarom zou je niet eerst een hijacklog plaatsen bij de collega's van ASO
www.antispywareoffensief.nl
Daar kunnen ze ook veel hoor en meestal na een opschoonactie van de experts daar is je computer ook weer lekker snel.
 
Nee er zit alleen recoverydisk bij, en als die er in gaat vraagt hij om 2 master cd.s die je zou moeten kopen. Maar wil hoe dan ook laptop weer even helemaal opschonen er staat gigantisch veel troep op. Helga
 
Of naar ASO of formatteren aan jou de keus.
 
Als je wilt formatteren moet je eerst zorgen dat als de laptop eerst opstart, hij eerst de cd-rom leest, daarna pas het besturingssysteem...
Dit doe je in de BIOS...
Bij het opstarten de DEL knop, of de Ctrl knop o.i.d. (verschilt nogal) ingedrukt houden...
Als je in de bios hebt geselecteerd dat ie eerst de cd-rom leest... kun je je computer gewoon opstarten...
Dan de installatiecd van windows XP erin doen en opnieuw opstarten (ZORG ERVOOR DAT ALLE BELANGRIJKE DATA GEBACK-UPT (?) IS).
Kies dan voor windows installeren en wijs een eventuele partitie aan... (C:\)
Kies bij het formatteren niet voor snel formatteren want dan behoud je toch nog veel troep...
 
Ok Ik heb advies van Mark opgevolgd duidelijk omschreven en het is gelukt bedankt weer allemaal voor het snelle reageren Helga
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan