Speakers + Headset tegelijk !

Status
Niet open voor verdere reacties.

[9mm]

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Berichten
7
Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden een 5.1 Speakerset, een 5.1 ondersteunende Geluidskaart en een Headset gekocht. Alles werkt, alleen er is wel iets waar ik niet zo tevreden mee ben.

Ik ben een fanatiek gamer en maak veel gebruik van TeamSpeak (een programma waarmee je met mensen kunt praten terwijl je aan het gamen bent).

Elke keer als ik met mijn vrienden ga praten moet ik telkens de stekkertjes verwisselen (de groene, zwarte en oranje van mijn 5 boxen eruit en de zwarte van mijn headset in de plaats van de groene van de boxen).

Dat is een vervelende klus en vraag mij af of ik dat niet kan doen in windows zelf.

Bijvoorbeeld: 5.1 set muten en headset aanzetten.

Ik heb wel 5 ingangen (1 voor RB & LB, 1 voor RF & LF, 1 voor C, 1 voor geluid van mijn headset en 1 voor mijn mic van mijn headset).
Op mijn geluidskaart zit er dus speciaal eentje voor mijn geluid van mijn headset, maar als ik ze er allemaal in heb zitten, hoor ik niets in mijn headset.

Die ingang zit er toch niet voor niets ?

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

Groetjes,

Benjamin
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Nee, een splittertje is geen optie. Ik heb namelijk gewoon twee aparte ingangen voor mic. en koptelefoon.

Alleen ik krijg het niet voor elkaar om mijn boxen te muten en het geluid op mijn headset te krijgen, zonder de stekkertjes te hoeven verwisselen.

Volgens mij zou het gewoon moeten lukken via Volume Control in Windows, maar het wil niet baten.

Ook de optie: "Start --> Control Panel --> Sounds and Audio Devices --> Speaker Settings (onderaan) Advanced --> Speaker Setup --> Stereo Headphone" werkt niet :(
 
Laatst bewerkt:
heb je niet een aan de voorkant een front panel met ingangen? kweet niet of dat werkt maar proberen kan altijd.. ;)
 
Ja, ik heb idd twee ingangen zitten voorin mijn Kast.
Het enige probleem is dat die nog moeten worden aangesloten op mijn moederbord.

Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken en ik laat het je zo snel mogelijk horen.

Bedankt voor de tip. Let's hope dat dit DE oplossing is!

Greetz en slaap lekker :)
 
Nee het lukt niet om die twee audio ingangen aan te sluiten op mijn Mobo. Ik heb het goede snoertje, maar ik zie niet waar hij op mijn mobo. moet worden aangesloten.

Er zit ook nog een extra USB in mijn frontcase, en daarvoor zit wel een speciale aansluiting op mijn Mobo.

Tenminste, er staat hel erg duidelijk op: "USB2".

Ik zal even kijken of ik de manual van mijn moederboard kan vinden.

Humzz...:confused:
 
Laatst bewerkt:
Heb zojuist een manual gevonden van mijn Mobo. (Abit KT7 Raid)

Er zit helaas geen mogelijkheid op het moederbord om nog een extra audio aansluiting aan te sluiten, wel een extra USB ingang.

Jammer, had gehoopt op een succes :(

Wat nu :)
 
uhm jaha, das een goeie vraag. ik hoopte eigelijk ook het probleem hiermee op te lossen..
 
hangt er geen volumeknop aan je speakers zelf? of een microfooningang in de speakers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan