zelf programma schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
501
ik wil zelf een programma gaan maken , eentje om de titels van mijn dvd´s in te stoppen. wat is een goed programma om zelf een stuk(je) software te maken. ?? ik wil een programma maken waarbij tekst en plaatjes in voor komen.

ik hoop dat ik op de goede plek zit om hier deze vraag te stellen.

thanks james
 
visual basic , is dat een programma waar makkelijk mee te werken is ??
 
Geplaatst door hunt
visual basic , is dat een programma waar makkelijk mee te werken is ??

Bah, hangt er van af. Ik ken je logisch denkvermogen niet. Trouwens elke programmeertaal is in het begin moeilijk. Mar als je het echt wil kunnen, dan moet je er ook moeite voor doen. Ik zou zeggen, als je Visual Basic wil leren, is de eerste vereiste: koop een goed boek en neem stap voor stap de hoodstukken door.

Nu is het wel zo, voor al mijn databases gebruik ik Acces.Is eigenlijk bijna hetzelfde.
 
Ik heb hiervoor filemaker gebruikt.

Je kan een demo vinden op ww.filemaker.nl inclusief al een template voor een film database, deze kan je dan vrij simpel gaan aanpassen.

Is helemaal vertaald naar nederlands en je kan er erg veel mee. Is ook een soort database programma. Het geeft zelf de mogelijkheid om je programma via internet te delen en met de developer versie kan je zelfs een opzich werkend programma maken. Met het laatste heb ik echter niet veel ervaring.
 
Geplaatst door 1107972
Ik heb hiervoor filemaker gebruikt.

Je kan een demo vinden op ww.filemaker.nl inclusief al een template voor een film database, deze kan je dan vrij simpel gaan aanpassen.

Is helemaal vertaald naar nederlands en je kan er erg veel mee. Is ook een soort database programma. Het geeft zelf de mogelijkheid om je programma via internet te delen en met de developer versie kan je zelfs een opzich werkend programma maken. Met het laatste heb ik echter niet veel ervaring.

Ik dacht dat dit niet de bedoeling is van de vraagsteller. Hij wil graag een programmeertaal leren. En dan is de stelregel : Beginnen bij het begin en stelselmatig je kennis opbouwen. Dit kan je uiteraard niet zelf. Je hebt hiervoor boeken nodig. MAW. Zie het zo: je zit terug in het 1° leerjaar, waar je woordjes leert en optellingen leert enz... Zo is het nu eenmaal.
 
Delphi

Persoonlijk gebruik ik liever Delphi van Borland (Object Pascal). Ik denk dat je het beste een beetje informatie over de verschillende programmeertalen van het internet kunt plukken en dan een keuze maken.
 
Wat dacht je van Microsoft Access?

Een database met een geintegreerde programmeertaal (VBA)

Met de wizard kun je een begin maken waar je zelf het een en ander van kan leren en eventueel aanpassingen maken.

Weest gegroet,
Guus
 
En als je bent uitgekeken op Access met VBA kan je voor een willekeurige programmeertaal kiezen waarmee je dan met ODBC (Open database connectivity) aan je eerder gemaakte database koppelt.

(De wizard van access maakt voor jou een relationele database aan zodat je dat ook niet hoeft te leren)

Als je vragen hebt druk je op F1 of je stelt je vraag alhier!

Weest gegoret,
Guus
 
Delphi en VB zijn eenvoudige talen om te leren. Beiden kan je zo complex gebruiken als je wilt. Verder zijn er de volgende populaire talen:

Voor windows applicaties: VB, Delphi, C, C++, ...
Voor web applicaties: Delphi(?), VB.NET, Java, C#, C++, ...

Er zijn er natuurlijk meer zo heeft iedere fabrikant wel een eigen script taal.

Je hebt natuurlijk ook nog talen om de database mee uit te lezen. Die heten SQL (Structured Query Language) Hier heeft men geprobeerd een standaard neer te zetten (ansi 98 sql) De basis is voor de meeste SQL talen gelijk maar ieder heeft zijn eigen dialect ontwikkeld.

De genoemde database: Access in welke versie dan ook maakt gebruik van min of meer dezelfde SQL versie. De database is door de jaren stabieler geworden en de laatste database die onder Access hangt is dezelfde als SQL Server van microsoft alleen ietwat uitgekleed.
Als je toegang hebt tot andere databases zou je ook Oracle, Progress, Ingres, ... kunnen proberen. De Hyperfile database zou ik proberen te vermijden!

Bovenstaand is mijn mening. Genoemde talen en databases is slechte een onderdeel van het totale aanbod. Ik probeer hier slechts de meest populaire/toegankelijke aan te halen.

De basis beginselen van het programmeren vind je in een boek. Als je er niet uitkomt weet je ons te vinden.

Succes.
Weest gegroet,
Guus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan