draadloos netwerk ME en XP ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk met op de ene computer XP en op een wat oudere computer ME.
Nu heb ik geen problemen met de XP computer maar als ik contact wil maken met mijn ME computer via het draadloos netwerk dan maakt hij alleen verbinding als de xp computer aan staat.
Hoe kan dit ???
Als ik een internetverbinding (ADSL via draadloze router/accesspoint en losse ethernetmodem) wil kiezen heb ik in ME de keuze uit een modem (wat ik dus niet gebruik) of LAN verbinding.
Als ik dus lan-verbinding kies ziet hij de pckaart wel en vraagt ook of ik via deze kaart verbinding met het internet wil maken maar het euvel blijft dat ik alleen verbinding krijg als mijn XP computer aan staat.
Heb nog geen firewall of WEB encryptie ingevoerd ( voor de duidelijkheid)
Wie kan mij hierbij helpen ????????
 
Heb je al gewoon met netwerkkabel verbinding gemaakt met je all in one modem/router ?
 
re

Nee, maar ik wil natuurlijk een draadloze verbinding met mijn router/accesspoint of bedoel je hiermee puur om te kijken of deze ME computer wel verbinding kan maken ??
Het is echt heel gek, zodra ik mijn XP computer aanzet heeft ie verbinding.
 
Re: re

Geplaatst door bobbert
Nee, maar ik wil natuurlijk een draadloze verbinding met mijn router/accesspoint of bedoel je hiermee puur om te kijken of deze ME computer wel verbinding kan maken ??

Ik begrijp dat je draadloos wil werken,maar je begint eerst met het opzetten van een netwerkverbinding via netwerkkabel.
Dus idd kijk eerst even of je wel kunt werken met netwerkkabel.
 
opgelost

Ik weet niet wat ik heb gedaan maar ineens werkt het,
toch bedankt voor je hulp Upsidaisy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan