Geen bios op Asus P4B266

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EvH

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Hey allemaal,

Ik heb hier een Asus P4b266 voor mn neus liggen, die niet meer opstart.
De bios is gewist tijdens het flashen, omdat degene die dat deed hem resetten tijdens het flashen.

Probleem is dus, dat er ook geen post controle meer is, en dat ik dus geen boot en beeld heb waardoor ik dus geen flash util kan starten.

Als er mensen zijn met ervaring met dergelijk probleem, graag alle hulp is welkom!

Groet eddie.

Op het moederbord zit ook een (platte) batterij. Haal eerst de stroom van de pc en vervolgens haal je de batterij van het moederbord af. Zet de stroom er weer op en druk op de stroomknop van de pc zodat de laatste stroom verbruikt wordt. Stroom weer erafhalen en batterij terugplaatsen. Stroom weer erop en kijken of het nu werkt.

Indien dit niet het geval is kijk je in de handleiding van je moederbord waar de jumper zit die het moederbord reset. Dit is meestal vlakbij de batterij in de buurt. Deze zet je dan om naar de andere pin en daarmee start je de pc weer op. Vervolgens zet je deze weer terug. Natuurlijk weer met de stroom uit en aan zetten.

Heb ik al geprobeerd, dat lost ook niks op there is no such bios.

Grt eddie

Sommige ASUS borden hebben een crashfree bios die zichzelf kan herstellen.
Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat waarschijnlijk niet geldt voor jouw mobo.

Ik ben bang dat je in dit geval moet uitkijken naar een andere BIOS chip, of iemand met een EPROM programmer die de chip misschien kan herstellen.

Via onderstaande link schijn je voor minder dan 20 euro je Bios te kunnen laten herstellen. Misschien is het iets als andere alternatieven uitgeput zijn.

Succes.

http://www.recoverybios.com/

Ha dat probleem ken ik maar ik heb een adres van iemand die je bios opnieuw kan programmeren of je een nieuwe kan leveren binnen een paar dagen na vooruit betaling.
Heb je belangstelling laat even weten kan ik het adres wel mailen.

Bios ressetten en batterij er uit zal niet meer baten als je bios gewist is.

Laatst bewerkt:
Er zat geen garantie meer op dus hem hem enkele reis vuilnisbelt cadeau gedaan

Jammer voor 15 euro had je een nieuwe bios chip gehad.

tjah: maar een nieuw moederbord kopen is nu ook niet zo superduur:) 100 euro wrs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan