hoe open ik poort 49152

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnd

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Berichten
160
Hallo,

Ik heb Bittornado geinstaleerd en wil nu een torrent downen, hij geeft echt de volgende fout melding :
Je bent onvindbaar, zorg dat je poort 49152 open staat.

Maar hoe doe ik dat?

Ik heb @home als provider, met een smc router
 
Open een venster van je browser. Typ in de adresbalk 192.168.1.2
Log nu in. Als je het wachtwoord niet hebt veranderd is dit: smcadmin
Als je het wachtwoord wel hebt veranderd, weet je deze waarschijnlijk zelf. Als je deze niet weet, moet je eerst zorgen dat je achter het wachtwoord komt.

Klik aan de linkkant op NAT en daarna op Virtual Server.
Kies nu het lokale ip-adres van je computer. Deze kan je vinden via start->uitvoeren->cmd->ok->ipconfig /all
Er komt nu een lijstje te staan. Zoek in het lijstje IP-adres op. Daarachter staat een IP-Adres. Dit is het ip dat je nodig hebt.
Vul in de kolom private ip het IP-Adres in.
Vul in de kolom service port 49152 in.
Kies in de kolom type Both.
Vink nu nog even in de laatste kolom het hokje aan.

Nog even rechtsonderin op apply klikken en klaar.

Probeer nu of het programma werkt.

Succes.

Dat IP met 84 is je externe IP. Niet het lokale IP. Zie hierboven voor uitleg.
 
reactie

Ook ik wil met bittorrent aan de gang en zit met het zelfde geintje!
 
Beste rve123,

Dank je voor je heldere uitleg, ik heb alles gedaan zoals beschreven. Maar helaas nog steeds geen verbinding. Ik heb pc geboot geen resultaat, mijn firewall uit gezet, ligt het ook niet aan. Hoe kan dat nou toch!
 
Welke firewall heb je?

Ik ga ervan uit dat de router nu goed is ingesteld. Een firewall kan ook voor aardig wat problemen zorgen.
 
Dat is er precies één waar ik niets van af weet:(
Probeer of je het programma kan instellen in de firewall.

Ik heb even gezocht en er zijn nogal wat problemen met het programma.
De volgende programma's kunnen zoiezo problemen veroorzaken, maar dit doen ze niet bij iedereen:
- Zone Alarm 5.x
- Nod32
- Nvidia Drivers
- Windows XP SP2

Verder is er ook een topic van 7 pagina's over adware. Dit kan geen goed teken zijn:(

Kijk ook even naar het volgende forum: http://forums.degreez.net/viewforum.php?f=4&sid=da51b0cc71453e14ad83368e842ac177

Ik weet niet of er echt adware bij zit. Op de site waar ik normaal kijk is die nog niet getest: http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/
Het programma staat wel in de lijst met programma's waarvan wordt gedacht dat ze schoon zijn.

Ondertussen denk ik nog even verder.
 
Dank je voor je hulp en moeite.
Ik heb je (verborgen) advies opgevolgs heb een adware vrij alternatief gebruikt, deze werkt wel. Ik gebruik nu Shareaza!

Dank voor je hulp!
 
Graag gedaan.

Heb je wel rechtsonderin op "vraag is opgelost" geklikt? Niet vergeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan