snelheidstest

Status
Niet open voor verdere reacties.

fajalobbie

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Berichten
197
hey mensen , ik vind mijn pc erg traag vergeleken met andere pc`s .

Ik heb een Chello Classic abbonement.
deze is goed voor ( 4096 / 1024 / kbps

Nu heb ik op Speedtest.nl een test gehouden .


Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 114.3 KByte/sec
(=914 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 67.4 KByte/sec
(=539 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 370.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 11.0 ms



Mijn vraag : klopt het aangeboden snelheid ( upload en download snelheid ) van mijn provider een beetje ?


ik draai op XP , op de achtergrond draait mee mijn antivirus / firewall en email prompter

1x per week doe ik een spyware/adware scan.
 
hmm volgens mij is er wel iets mis met jouw internet, dit zijn mij chello classic resultaten namelijk:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 452.4 KByte/sec
(=3619 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 86.7 KByte/sec
(=694 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 946.0 Conn
Heb je toevallig ook niet iets van ee n downlaod programma aanstaan ofzo?
 
Dat ziet er niet goed uit.

Volgens speedtest is je download snelheid maar een vierde van wat ze verkopen.

Probeer het eens op een ander tijdstip. B.v. 's-morgens heel vroeg. Als het buren zijn die bandbreedte snoepen, kom je daar zo achter.

Eric.
 
Ik heb ook chello classic en mijn speedtest levert deze resultaten: down 3619 kbps en up 889 kbps.
Dat is dus echt wat ze beloven. Ik woon in de omgeving Zutphen.
 
in principe moet het toch niks uitmaken op welk tijdstip ik internet ? de snelheid moet gelijk blijven aan wat mij beloofd word door chello .
 
Ik denk niet dat chello je constant die snelheid belooft. Het zal eerder de maximaal haalbare snelheid zijn en die kan verschillen
 
Het enige wat echt constand aanstaat is mijn automatiche update van Microsoft . firewall antivirus en Epromter.

ik denk dat ik chello ff opbel . ben er vanmorgen al langsgeweest , ze vertelden mij dat ik een speedtest moest doen .

Vandaar deze vraag aan jullie.

damn 1 vierde ,,, dieven zijn het .
 
houd ons op de hoogte

Ik heb geen casema omdat daar destijds van bekend was dat ze vaak maar een hardware poort voor verschillende abonnees gebruikten, zodat je snelheid daalde als je buurman ook op internet zat.

Vandaar dat ik dat opperde.

Eric.

P.S. Weet niet of speedtest ook ziet als er een andere download loopt. Anders is het mogelijk dat WindowsUpdate loopt, waardoor je snelheid daalt. Zet desnoods even update uit.
 
Re: houd ons op de hoogte

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Ik heb geen casema omdat daar destijds van bekend was dat ze vaak maar een hardware poort voor verschillende abonnees gebruikten, zodat je snelheid daalde als je buurman ook op internet zat.


Tegenwoordig valt dat reuze mee.... met casema, grabit en newsxs continu 465 - 470 KB/s :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan