Welk moederbord heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
449
Op een forum van RCT3 kreeg ik de suggestie dat ik nieuwe drivers zouden moeten downloaden voor mijn moederbord.
Ik heb geen flauw idee hoe ik daaraan kom en wat voor moederbord ik heb. Hoe zie ik dat dan en waar kan ik die vinden?
Het zal wel heel stom klinken maar hier snap ik niets van. Ik kan nieuwe drivers voor mijn videokaart installeren, dat vind ik al heel ver gaan...:eek:

Kan iemand misschien de tijd en het geduld opbrengen om deze computerdombo uit te leggen hoe dit zit? Dank alvast!
 
Stom? neuh... Je kan nie alles weten :cool:

Download eens:
Aida32, of zijn nieuwere broertje -> Everest Home Edition.

Die verschaffen erg veel informatie over je PC.
 
euhh.........waarom zou jij nieuwe moederbord drivers moeten installeren?
 
Nou, ik speel RCT3. Sinds ik extension pack Soaked heb geïnstalleerd, heb ik de ene crash na de andere waarbij ik een mededeling krijg over VPU recover en opnieuw instellen van het beeldscherm, zoiets. Op het forum vroeg iemand mijn dxdiag en daarna meldde die dat mijn motherboard drivers erg oud waren, speciaal die AGP. Sorry ik weet niet eens of ik dit precies goed herhaal. Ik heb toch een redelijke computer die bovendien pas een jaar oud is.
Ik heb een ATI kaart, met de laatste Catalyst 5.6 die ik nu noodgedwongen teruggebracht heb naar 4.11, die versie veroorzaakt nl. minder crashes.
Kijk zie je, dat snap ik wel, maar een moederbord.....??
Wat is een moederbord, wat doet het precies?
 
VPU recover en opnieuw instellen van het beeldscherm hebben vaak te maken met de BEELDSCHERMdrivers hoor.

Heb jij toevallig een Ati Radeon 9800?

Zie je mail ;)
 
Belarc Advisor geïnstalleerd. Nergens zie ik iets staan dat op motherboard lijkt. Of is misschien Main Circuit Board hetzelfde?
 
Ik heb een ATI Radeon 9600 Pro met 256 MB. Een Pentium 4, 2,8 Ghz en 512 MB geheugen. Merkwaardig genoeg krijg ik die VPU Recover melding met die oude 4.11 drivers ook nog, maar veel minder!
 
Goed, ik heb Everest ook geïnstalleerd. En ik begrijp er gewoon helemaal niets van. Ik heb op de website van Intel gezocht maar hier begin ik niet aan, dit is voor een leek zoals ik volslagen onbegonnen werk, absoluut totaal onbegrijpelijk. Help svp!!!!
 
Start everest op en kijk bij moederbord>moederbord>moederbordnaam.
Hier moet je naam van je moederbord staan en het typenummer.
Post het hier even dan.
 
Hee Maikel, dank je wel, dit is tenminste iets wat ik begrijp. Er staat Intel Rock Lake D865PERL.
 
Dank je wel! Goed van je zeg. iik weet nu in ieder geval welk moederbord ik heb.
Ik heb alles nagelopen, nagelezen. Je komt dan op een website van Intel waar 6 verschillende drivers staan (als je de aanduiding XP volgt) en welke moet ik dan hebben? En dan bovendien die installatie-instructies, je moet al beginnen met overal een -d achter te zetten omdat dat nodig is voor een correcte installatie, zoiets. Absolute totale abracadabra voor me.
Dit is toch niet te doen voor simpele, oudere computergebruikers zoals ik. Het is eigenlijk te gek dat je om een spel te kunnen spelen, eerst computerprogrammeur moet worden. Nee dit kan ik echt niet.

:confused: :( :eek:
 
Ik zou het ook niet doen,denk namelijk niet dat het daardoor komt die drivers.
Maar waar het wel aan ligt heb ik nog geen idee.
Aan je systeem ligt het niet moet rct3 op draaien:

SYSTEM REQUIREMENTS
Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP (Windows® XP recommended)
Processor: Pentium® III 733 MHz or compatible (Pentium® 4 1.3 GHz or compatible recommended)
Memory: 128 MB RAM; 256 MB for XP (256 MB; 384 MB for XP recommended)
Hard Disk Space: 800 MB free
CD-ROM Drive: 4X Speed or faster (8X or faster recommended)
Video: ATI Radeon™ or 32 MB GeForce™ 2 or higher. (64 MB ATI Radeon recommended)
Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible 16-bit sound card* (PC audio solution containing Dolby® Digital Live required for Dolby Digital audio)
DirectX®: DirectX® version 9.0 (included) or higher

Geef eens wat info wat er gebeurt als je het wil spelen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een P4, 2,8 Ghz, 512 mb RAM, ATI Radeon 9600 pro met 256 mb, windows xp. Dan moet ik dat toch kunnen spelen. Ik had nooit problemen met RCT3 behalve dat af en toe het spel bevriest voor een paar seconden maar dan weer verder gaat. Na installatie van Soaked kreeg ik iedere 5 minuten dat het spel bevriest, en dan de mededeling: VPU Recover has reset the graphics processor because it stopped responding to commands from the display driver. Ik had Catalyst 5.2, heb de nieuwste driver geïnstalleerd Catalyst 5.6, geen verschil, terug naar Catalyst 5.4, toen was het nog erger, toen terug naar Catalyst 4.11 en nu is het nog zo, alleen niet meer 1x per 5 minuten maar 1x per uur. Dus heb ik de vraag gesteld op het forum van RCT3 waar iemand vroeg om de dxdiag, die heb ik opgegeven, en die meldde
"You should try updating your motherboard drivers, your current ones (paticuarly the AGP driver) is quite old".

Dus kom ik naar Helpmij. altijd mijn rots in de branding, om te vragen wat dat is en hoe dat moet....
 
spyware en virusvrij? legale versie van RCT3?
 
Ik zie dat de vraag de status opgelost heeft dus Witchy is het opgelost laat even horen hoe het gelukt is.
Heeft een ander er ooit ook iets aan mischien.:thumb:
 
Hi Maikel en Skelle,
Ik heb de vraag de status opgelost gegeven omdat ik nu weet welk moederbord ik heb, dankzij jullie op Helpmij. Maar hoe ik drivers moet vernieuwen en welke, daar begrijp ik niets van en dat zal ik ook nooit kunnen, dus wat dat betreft verandert er niets.
Wat RCT3 betreft: ik heb een legaal spel, alle patches, Soaked ook legaal. Ik heb op het Atari RCT3 forum een aantal stappen gelezen om je pc geschikt te maken voor dit spel en dat ben ik nu aan het proberen.
Ik heb: 1) het aantal desktop icons verminderd, ik heb 2) mijn min. en max. geheugen gezet op 1536 MB (voor een 512 MB geheugen computer) en ik heb 3) 'fast write' uitgezet.

Andere tweaks die ik nog wil proberen (dus die heb ik nog niet gedaan): achtergrond computer uit (heb altijd een foto, ze zeggen vooral 'stretched' neemt veel geheugen) en VPU recover uit aangezien die volgens hen nogal eens instabiliteit veroorzaakt.

Ik defragmenteer regelmatig, antivirus is up-to-date, ik heb als antispyware Microsoft, Ad-Aware, Spybot en Spywareblaster. Firewall de gratis versie van ZA. Verder heb ik als waakhond WinPatrol. Ik zou niet weten waarom mijn computer dit spel niet zou kunnen spelen.

Gisteravond heb ik in een scenario wat ik af had, nog een paar achtbanen geplaatst en daarna heb ik het een uur laten lopen. In die tijd is het niet vastgelopen dus wie weet zit ik nu op de goede weg. Als jullie willen weten of dit de oplossing is, zal ik dat graag vertellen maar misschien moet deze thread dan naar de afdeling 'Spellen'? Nou ja, daar ga ik niet over. En o ja, de videokaart instellingen alles op 'balanced' en bij RCT3 anti-aliasing op niveau 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan