geen internet op mijn laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

blink88

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
25
Ik heb sinds kort een laptop, nou heb ik via een utp kabel mijn laptop aangesloten op de kabelmodem.
Alles ingesteld volgens de provider (Nutsonline heb ik)
Maar toch krijg ik geen verbinding.
Wat doe ik fout, of moet ik nog iets instellen in de laptop.
Ik heb een ACER TRAVEL 2310.
 
de netwerkkaart ingeschakeld, geen foutmeldingen.

Automatisch een ip adres laten krijgen.
Open internet explorer ga naar extra internetopties verbindingen kies daar voor lanverbinding.
 
dat of zoiets is voor ons wel belangrijk om te weten.
met een foutmelding kunnen we gerichter antwoorden.
Maar heb je al in de internet explorer gekeken.
 
De melding "connectivity met beperkte toegang" wil zeggen dat je eigenlijk geen IP-adres gekregen heeft en Windows je dus een APIPA adres geeft (beginnend met 169.254.xxx.xxx)
Hiermee kun je eventueel andere PC's op je eigen netwerk met ook dit soort adres bereiken, maar niet op het internet gaan of dergelijke.

Aangezien je een APIPA adres krijgt zal de netwerkkaart wel goed zijn (en goed geïnstalleerd), maar volgens mij is de connectie met de modem niet goed.

Verander eens de netwerk kabel naar de modem?
Staat de modem aan
Is de telefoonaansluiting in de modem tegoei aangesloten?
 
Modem staat aan. Ik heb nog een andere pc daar doet de internet het wel.
Omdat ik de laptop pas heb heb ik nog geen router geplaats.
Ik heb de utp kabel van de ander pc op de laptop aangesloten en ingesteld volgens @NUTSONLINE.
IK heb het ook met met een ander kabel geprobeerd maar krijg geen internet door op de laptop.
Het is trouwens een ACER 2313LC.
Ik krijg de melding : BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGSMOGELIJKHEDEN.
Ik heb ook Lan verbinding herstellen gedaan ,maar dat werkt ook niet.
Kan ik nog iets proberen??
 
Der zijn nog veel dingen die je kan proberen :)
verwijder je netwerkkaart eens van apparaatbeheer, start dan opnieuw op (win zou nu normaal je kaart moeten detecteren) check of je verbinding nu werkt,
indien niet, haal even (een 20-tal sec) de stroom van je modem af, probeer opnieuw,
en als dat ook niet werkt, verbind je pc dan eens rechtstreeks met de laptop, en kijk of je een netwerk kan aanmaken (niet doen als dat veel moeite kost ;), want de kans is klein dat er iets mis is met je netwerkkaart )

MVG Oneil
 
bedankt voor jullie tips.
Ik heb de modem uitgezet en daarna weer aangezet en ik heb internet op mijn laptop.:thumb:
 
Fijn dat het gelukt is :thumb:
Verder nog veel plezier!

MVG
 
LOL,

Eigenlijk erg dat het grootste cliché over IT'ers nog waar is ook: reboot the system, is het meest gegeven antwoord van een netwerkbeheerder....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan