Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: excel bestand samenvoegen in word

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Vraag is niet opgelost

    Exclamation

    Ik heb een adres bestand in excel gemaakt. Dit zou ik graag als bestand gebruiken om in word het geweldige adresbestanden samenvoegen te maken. Moet ik de adressen dus zelf intypen stuk voor stuk of is er een manier om die te converteren vanuit excel?

    Bij voorbaat dank

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem-Zuid
    Hoi,

    Wat wil je nu precies:

    - de adressen die nu in Excel staan overzetten naar Word, of

    - een samenvoegactie plegen, waarbij de adresgegevens uit Excel als gegevensbestand wordt gebruikt (bijvoorbeeld voor een brief of etiket)

    Welke versie van MsOffice gebruik je?

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005

    excel

    Beste Teun, bedankt voor je reactie, ik wil de tweede optie graag toepassen.

    Dus idd de adressen kopieren zodat ik ze makkelijk en snel kan samenvoegen om brieven te maken!

    ik gebruik microsoft word 2000

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem-Zuid
    Hoi,

    Kan je het Excelbestand als bijlage meesturen.
    Krijg je een kant en klare oplossing voor Word, compleet met 'uitleg'.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005

    excel

    ik stuur liever niet het adres bestand op. Zou je het zonder ook kunnen?
    De adressen staan met auto filters onder elkaar. Ik heb alleen naam, adres, pc, plaats nodig. ZOdat ik 1 bestand (uit excel) heb om ook te gebruiken voor het samenvoegen in word.

    Bij voorbaat dank

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem-Zuid
    Hoi,

    Je kiest in Word menu: Extra > Afdruk samenvoegen
    en vervolgens spreken de instructies voor zich .... denk ik.
    In het dialoogvenster onder 'stap 2' kies je voor het koppelen van een gegevensbestand en je bladert naar het Excel-bestand.
    Je krijgt nu een extra werkbalk: 'Afdruk samenvoegen' en kiest voor de knop 'samenvoegveld invoegen', waarin de 'velden' staan zoals je die in Excel hebt aangemaakt.

  7. #7
    Bijgaand beknopte handleiding.
    Groeten,
    Jan

    Een computer doet wat je vraagt, niet wat je DENKT dat je vraagt.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem-Zuid
    Hoi Jan,

    Die uitleg kende ik ..... van Office2000, maar het is wat moeilijk om - als je inmiddels 2003 op de pc hebt staan - de stappen nog even op te sommen.
    In 2003 werkt het allemaal wat anders, zodat die stappen niet meer kloppen.

  9. #9
    Hoi Teun,

    er werd hier nog niet over een bepaalde versie gesproken. Werk op mijn werk (nog) met 97 en thuis met 2000. Via deze manier werkte het op beide.
    Binnenkort de beschikking over XP-versie. Zal het dan nog eens aanpassen.
    Misschien kan beppy hier alvast mee uit de voeten.
    Anders kan ook de help-functie nog nuttig zijn.
    Groeten,
    Jan

    Een computer doet wat je vraagt, niet wat je DENKT dat je vraagt.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005

    SUPER BEDANKT!

    Bedankt voor alle tips, het is gelukt! ik ben erg blij. Het enige is dat ik filters heb gebruikt en nog niet helemaal eruit ben hoe ik bijvoorbeeld alleen iets van het filter kan gebruiken. Bijvoorbeeld ik heb 5 codes A B C D E en ik wil alleen in word code A gebruiken. hoe zet ik het filter dan aan zodat hij in word weet dat ik alleen code A wil samenvoegen? Of moet ik het bestand opslaan met alleen code A en dat bestand gebruiken? Graag nogmaals uw expertise!
    Bedankt

  11. #11
    Banned
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem-Zuid
    Oeit,

    Dat is een leuke .....
    Je kunt in Word al je samenvoegcodes 'omsluiten' in een ALS-DAN-ANDERS routine, dus zoiets van:
    ALS het veld 'code' een A bevat - dán moet je (alles wat je al aan code had hier neerzetten) - ánders moet je NIKS doen.....
    Maar dan moet je elke keer in je samenvoegroutines letter steeds aanpassen.

    Je kunt ook werken vanuit Excel, maar dan niet met 'Autofilter' maar met 'Uitgebreid filter' waarbij je het resultaat kopieert naar een andere lokatie. En die kan je dan samenvoegen met Word .......

    Om o.a. de reden die jij nu noemt, gebruik ik Outlook-Contactpersonen en gebruik daarbij 'Categorieën' om te filteren en samen te voegen met Word (brieven, etiketten, etc. )

  12. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005

    Hij doet het!

    Hij doet het! met het samenvoegen van precies die filters die ik wil.
    Ik heb onder mijn adres gegevens als extra veld ingevoegd record overslaan als... en dan kun je selecteren wat je wilt. In mijn excel heb ik dan de filters gezet zoals ik wil. HIj slaat dan in word de lege velden over. Prima
    Dank jullie wel voor alle bruikbare tips!

  • Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.
  • Berichtenregels

    • U mag geen nieuwe vragen starten.
    • U mag niet reageren op berichten.
    • U mag geen bijlagen versturen.
    • U mag uw berichten niet bewerken.
    •  
    Helpmij.nl
    Helpmij.nl

    Helpmij.nl en business

    Partners
    Sponsoren
    Linkpartners
    Aanbiedingen