Bluetooth activeren op Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArkantoS

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Berichten
21
Hey allemaal,

Ik heb zopas een Acer Aspire 3023 WLMi laptop aangekocht, en daarop zie ik aan de voorkant het Bluetooth logo'tje staan.
Volgens de handleiding volstaat het door op de knop ernaast te drukken en de Bluetooth optie wordt geactiveerd. Wanneer ik echter op die knop druk, krijg ik rechtsonder op m'n beeldscherm in het groen te zien "No Device".

Weet er iemand hoe ik die Bluetooth optie kan inschakelen?

Alvast bedankt!


Grtz,
ArkantoS
 
Hoi, welkom op helpmij.nl

De bluetooth is al ingeschakeld, je hoeft alleen met een extern bluetoothapparaat (telefoon bijvoorbeeld) verbinding te maken met de acer.

BTW, er staat een ; ipv een . in je adres van je websiteknop. Misschien handig om dit even te corrigeren in je profiel ;)
 
ok dankje, kheb m'n profiel aangepast ;)

ontopic terug,
als ik met m'n gsm de omgeving afspeur, vind ie enkel m'n andere pc (waarop bluetooth met een usb-dongle aangesloten is)
die twee apparaten vinden elkaar dus maar de laptop blijft buiten strijd :(
(ik weet niet of dat moet, maar het lampje van die knop brandt ook niet)
 
Vaag... ik zou het dan ook niet weten. Heb laatst eens drie zitten klooien om een gsm met een pc te verbinden en het is niet gelukt, tot ik m'n eigen software installeerde. Wellicht dat er iets niet lekker loopt met de drivers in je laptop
 
kzal nog even verderproberen

btw welke software heb je dan geïnstalleerd? misschien kan dat helpen
 
Hoi,

Ziet die andere computer wel de Laptop ?

staat ie wel op zichtbaar voor anderen ?

dus ff rechtermuis op het bluetooth Logotje rechtsonder
naar opties of instelingen en daar zou je het 1 en ander moeten kunnen instellen.

of probeer het eens anders om dus telefoon op zichtbaar voor anderen en laptop laten zoeken.
 
Hey,

De computer en de gsm staan idd op zichtbaar veronderstel ik, aangezien ze elkaar vinden en dus gegevens kunnen doorsturen naar elkaar.
Het probleem is dat ik op de laptop zelf rechtsonder dat bluetooth logo'tje niet vind... (tray-icoontje). Ook de Bluetooth instellingen kan ik nergens vinden. Er is wel wireless network op de laptop, maar ook dit geeft geen resultaat om te zoeken naar de andere computer/gsm.

Op de laptop zelf staat er wel een stickertje van Bluetooth naast de knop die Bluetooth zou moeten activeren (maar dat dus niet doet)

Groeten,
ArkantoS
 
ah oke


Neem even aan dat je windows XP draait op je laptop
zie je het wel als je gaat naar :

start>>config.scherm>>netwerk en internet verbindingen ?
als het goed is zie je nu een bluetooth logo links onder.

als je in klassieke weergave zit staat ie bij de B van bluetooth ..kan niet missen ..als ie er staat dan he.
 
kheb beide weergaves nu uitgeprobeerd maar ik zie nergens Bluetooth staan :(

Bij de Launch Manager (een programma'tje van Acer zelf) zie ik wel enkele opties staan:
*Wireless Network Device Boot Status (dit staat op Always On) - deze optie zoekt dus constant naar draadloze netwerken in de buurt

*Bluetooth Device Boot Status (dit staat op Always Off). Dit is de Bluetooth optie dus, maar hier kan ik niets selecteren (Always Off kan ik dus niet veranderen in Always On).


Ik vermoed dat de Bluetooth optie wel degelijk aanwezig is, omdat er ook een knop op zit en op deze pagina:
http://acer.be/acereuro/page4.do?da...aram=BE&LanguageISOCtxParam=nl&crc=1925357590
langsonder ook het Bluetooth logo weergegeven wordt.

Het inschakelen is dus een probleem... (vermoed ik)
 
Zit er wel bluetooth op je laptop? Mijn Acer laptop is nl. wel bluetooth-ready, heeft ook zo'n knopje en lampje erop zitten, maar het zit niet in de laptop zelf.

Als ik de specs van jouw laptop bekijk, zie ik dit:
Communication


56Kbps ITU V.92 data/fax software modem with international PTT certification; Wake-on-Ring ready


10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet; Wake-on-LAN ready


Integrated IEEE 802.11b/g wireless LAN Wi-Fi CERTIFIED™ solution


Acer SignalUp wireless technology support

Ik zie er niet bijstaan dat er al standaard bluetooth op zit. Misschien is dat je probleem?
 
ja dat zou wss ook wel kunnen
maar waarom staat het erop? toch niet voor de versiering dan?
 
Nee, waarschijnlijk om het je gemakkelijk te maken als je het erbij hebt gekocht. Of misschien dat meerdere laptop-types dezelfde buitenkant/behuizing hebben, sommigen met bluetooth erin en sommigen niet? Ik weet het niet waarom Acer dat doet. In ieder geval heb ik dus ook dat knopje + lichtje, maar om het werkend te krijgen, mag ik er zelf bluetooth aan toevoegen.
 
ok dan zal dit waarschijnlijk een antwoord zijn op m'n vraag

hartelijk dank iedereen :) :thumb:

(jammer maar helaas geen bluetooth dus :( )
 
....***lig van acer hoor

Zou ze gewoon ff een mailtje sturen dat je het zwaar :evil: vind dat het er niet op zat en dat je dat wel dacht bij aankoop ...vandaar natuurlijk dat je voor hun laptop had gekozen :D of ff bij de winke waar je 'm hebt gekocht

Niet geschoten is altijd mis zeg ik dan altijd maar.

Je heb wel kans dat het een intern dingetje kan zijn
wat je natuurlijk via hun moet/kan aanschaffen

PS: je hebt al bluetooth dongle's vanaf zo'n 20 euro let wel even op dat je de dingen die je er mee wil doen ook worden ondersteund....

voor laptops heb je kleine dongle's zie ook de site van acer

succes
 
hetgeen ik ermee wou doen is de internetverbinding delen over de desktop pc (waar internet toekomt) naar de laptop via Bluetooth (want een draadloos netwerk kost nogal veel geld)

momenteel heb ik een Bluetooth USB dongle van Epox (die in m'n desktop pc ingeplugd zit)

zou dat lukken met behulp van 2 USB dongle's (één voor de laptop en één voor de desktop weliswaar) om zo de internet verbinding te delen? (zonder veel verlies van snelheid)
 
nog voor ik hier te raad kwam, had ik al een mailtje gestuurd naar Acer zelf.

Hier is het antwoord op m'n vraag:

Geachte heer,

Antwoordend op uw mail kan ik u zeggen dat er wel een knop zit, maar dat er standaard geen bluetooth in zit.
U kunt het er wel op laten zetten via onze servicepartner Apem in Belgie en IMD in Nederland, maar dit is wel een kostbare zaak.
Apem heeft het volgende nummer: 070-233453 en IMD werkt met een e-mailadres: parts@imd.nl.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

__________________________________________
Benelux Info
Internal Sales

Nederland

Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Phone: +31(0)73-645 96 45
Telefax: +31(0)73-645 96 93
E-Mail: Benelux@acer-euro.com
http://www.acer.nl/www.acer.be

voila... geen bluetooth dus maar wel een kop
vreemd... zo kan ik bvb een laptop aanbieden met 250 GB HD, 1024 MB Ram, DVD+-RW, enz... aan 10 euro!
(en achteraf merk je dan dat er slechts 1 GB hd is, 64 MB ram en een diskettestation in zit)
tja...
 
tja zat er in ...ach ja je hebt het geprobeert
nu weet je het ook zeker.

eu de snelheid voor het internet wat jij wil is lang niet voldoende

Bluetooth kan maar communiceren met 1 Mbps

aangezien er als ik het goed heb gelezen wel WIFI op je Laptop zit, zou je kunnen overwegen om een WIFI verbinding te maken,dit is zeer snel
en dan merk je niet van snelheidsverschil....

en voor de prijs hoef je het niet te laten vanaf zo'n 25-30 euro heb je al een insteekkaartje voor je pc ...kan altijd duurder natuurlijk.

zou gewoon eens de winkel inlopen met je laptop en vragen wat de mogelijkheden zijn
 
ah van die Bluetooth snelheid wist ik niets

nuja, m'n laptop zoekt constant naar draadloze netwerken in de buurt, en ik moet toegeven dat dit regelmatig (lees: constant) goede verbindingen vindt :)
(uiterstmate handig :D )
 
Ik heb ook wifi op mijn Acer laptop, maar die van mij heeft in de buurt nog nooit wat gevonden! Blijkbaar is wifi hier in de buurt niet populair!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan