Nokia6600 aansluiten op pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik probeer mijn nokia 6600 via bluetooth op mijn pc aan te sluiten.
Ik heb de dongle (er staat Oellink als merklogo op) keurig geinstalleerd en het meegeleverde programma genaamd Bluesoleil geinstalleerd.
Bij mijn andere telefoon (Motorola V3) kan ik via bluesoleil keurig bestanden uitwisselen met de pc.
Bij de nokia krijg ik keurig via bluesoleil verbinding met de pc alleen als ik dan de verkenner van bluesoleil open zie ik geen bestanden staan, het blijft dus een leeg scherm.
Nu wordt met de nokia een programma genaamd PC suite voor nokia 6600 meegeleverd.
Hoe ik het ook probeer ik krijg met dit programma geen verbinding met de telefoon.
Bij XP zit ook een standaard bluetooth optie onder configuratie scherm. Deze ziet de nokia ook al niet.
Gek toch dat het ene prog de telefoon wel ziet maar geen toegang tot de bestanden krijgt.
En het andere prog de telefoon nog geeneens detecteerd!!
Ik heb trouwens de telefoon echt wel op waarneembaar staan en de bluetooth aan enzo.

Wie weet raad???
 
Probeer eens via nokia pc suite het "programma" synchroniseren op te starten. Deze komt dan bij je icoontjes rechtsonderin te staan. Klik dan met rechtermuisknop en kies dan "een telefoon selecteren" en dan op verbinding klikken.
 
Wat met mijn 6600 goed werkt: klik in XP met de rechter muisknop op het icoontje in de tray naast je klok.
In het menu dat verschijnt kies je voor Quick connect --> Bluetooth Serial Port --> Nokia 6600

Start vervolgens de PC suite voor de 6600 (ook echt die gebruiken, niet van een andere Nokia versie) en wacht even. Als het goed is pakt de suite de Bluetooth serial port vanzelf op.

Heb je geen "Bluetooth Serial Port" in je XP menu, kies dan in datzelfde menu voor Advanced configuration en ga naar het tabblad Client applications. Klik daar op Add Com port.

Suc6
 
Ik heb gisteren weer diverse pogingen gedaan maar zowel in pc suite, en xp en het prog wat bij de motorola wordt geleverd genaamd Mobile Phone Tools vinden geen Bluetooth verbinding. Alleen via het eigen prog van de Dongle lukt het. De dongle staat gewoon vermeld in de hardware lijst maar toch ziet geen enkel "neutraal" programma de bluetooth verbinding alleen het eigen programma. Das toch vreemd????
Ik krijg bij alle 3 neutrale progs ook wel van die zoek vensters die dan na enige seconden een melding geven dat ze geen externe apparaten hebben gevonden. Het lijkt er dus op dat behalve blue soleil de progs de dongle niet zien of zo.
 
Nokia telefoons en bluetooth is naar mijn ervaring oorlog.
Mijn 6021 en de 6030 van mijn zoon weigeren via Bluetooth en PC suite bestandsuitwisseling met diverse PC's en laptops en dongles van verschillende merken.
Support van Nokia levert niets op.
Support via Nokia Support centra iets meer: Koopt u nou maar een kabel, dan werkt het tenminste.
Het komt er op neer dat erkend wordt dat het niet werkt.
Er zijn mensen bij wie het wel werkt, dat lijkt stom toeval.
Maar zelfs met een kabel zijn er nog tal van problemen.
Het enige wat mij lukte is recht op en neer back ups maken.
Wat ik graag wil is in Excel of zo het bestand editen en dan downloaden in de telefoon.
Volgens de handleiding moet het kunnen alleen het werkt niet.
Wil je een lijst met een paar honderd contacten editen in PC suite moet je dat record voor record doen.
Telkens krijg je dan de vraag of je wilt updaten en dat kost tijd.
PC suite loopt ook regelmatig vast.
Middeleeuwse software
 
De situatie met BlueTooth en Nokia is volgens mij zeker niet zo slecht als J. Asselbergs aangeeft.

Ik synchroniseer zowel mijn 6600 als mijn zakelijke 6230, beide via BlueTooth met mijn laptop zonder problemen!

De dongle zou zeker het probleem kunnen zijn.
De eerste synchronisatie die ik destijds probeerde tussen de Nokia en een pc met dongle is nooit gelukt. Dat was ook met een onbekend merk dongle met eigen Bluetooth software; XP zag 'm toen ook niet. Ik heb die toen omgeruild voor een Sitecom (op hun site stond de 6600 als compatible vermeld) en dat ging direct goed.

Dus probeer eens een andere dongle en check voor aanschaf even op de website van de fabrikant of-tie met je telefoon overweg kan.
 
Juist, ja.
Eén van mijn dongles is een Sitcom. Die had ik al toen ik enkele jaren geleden mijn eerste Nokia met Bluetooth aanschafte.
Werkte niet.
De Helpdesk van Nokia meldde mij destijds dat dat klopte: Alleen met een Nokia Bluetooth kaart (voor drie keer zoveel geld) kon het werken.
Mijn volgende mobiel was dus geen Nokia, ook al omdat de aansluiting op mijn carkits niet meer pasten.
Nu toch maar weer een Nokia, met het negatieve resultaat.
Ik wil er nog bij vermelden dat de Nokia Helpdesk geen oplossing bood, en dat twee Nokia support centers mij evenmin de oplossing konden bieden. De tweede was zo eerlijk te vermelden dat ik maar beter een kabel kon kopen.
Maar ook met die kabel zijn er nog problemen.
Mijn diagnose is dat er in zo'n hoog tempo nieuwe modellen worden verzonnen dat dit soort fratsen niet goed wordt ontluisd, omdat toch slechts een klein deel van de klanten het uitprobeert.
Ik heb nog geen enkel forum gevonden dat een serieuze oplossing biedt.
Ik heb uitstekende software van DataBecker, die het via kabel goed deed met mijn vorige nokia, maar het werkt uitgerekend niet voor mijn model.
Het kan natuurlijk zijn dat er een essentieel hoofdstuk in de handleiding ontbreekt.

Het is nog erger.
Via de Nokia website bestelde ik WorldMate.
Dat kan je niet in de 6021 downloaden.
De fabrikant van Worldmate meldde dat dat klopt: het programma is (nog) niet geschikt voor dat type.
Geld terug? Vergeet het maar.
Desgewenst stuur ik aan belangstellenden de onthullende e-mail correspondentie op.
Veel plezier.
 
Hmm. ik heb van het weekend met een kameraad gesproken die ook een 6600 via een dongle op de pc heeft.
Volgende stap is voor mij dat ik bij hem eens probeer aan te sluiten. Lukt dat dan neem ik hetzelfde type dongle als hij heeft.
Ik blijf mij afvragen waarom windows de dongle niet ziet en de eigen software wel.
Vaag vaag vaag vaag.
Ik zit druk in een verbouwing dus m'n reactie kan ff duren maar ik blijf ermee bezig.
 
draai je met windows xp + sp2 zoja want in sp2 zit al de drivers voor de bluetooth
 
Is het misschien een idee om de dongle niet met de eigen software maar door windows te laten installeren???
 
ja dat lijkt me een goed idee want ik heb zelf ook een nokia 6600 en ik gebruik gewoon de drivers van windows en welk programma ga je gebruiken voor synchronisatie?
 
Pc suite voor nokia 6600 welke met de telefoon is meegeleverd dus dat moet toch de goede versie zijn.
Ik ga er zeker mee aan de slag, alleen kan het nog ff duren omdat ik vanwege de verbouwing de pc in opslag heb staan. Dus het topic blijft zeker actueel. Ik meld mij met de resultaten.
 
heb net van de week mijn pc opnieuw geinstaleerd en probeer dus weer mijn nokia 66 met de mee geleverde pc suite door middel van mijn bleutooth met de windows drivers maar ik krijg steeds foutmeldings

wie weet er een oplossing??? :eek: :confused:
 
Ik kreeg Pc suite alleen aan de gang als ik de dongle door XP zelf liet installeren.Met de software van de dongle ging het nooit lukken.Ik vrees dat je een andere dongle moet kopen die windows zelf installeerd.
 
Dit weekend bij een vriend van me geprobeerd een BlueSoleil dongle met een 6600 aan de praat te krijgen. Ik moet AJd gelijk geven... dat werkt dus niet!

De BlueSoleil dongle werkt alleen met z'n eigen software; je kunt dan wel bestandjes oversturen maar synchroniseren... ho maar. En de XP BTsoftware kun je niet gebruiken zolang BlueSoleil geinstalleerd is.

Dus... andere dongle ?!
 
ik heb de compoorten nu goed

maar nu krijg ik de volgende melding
 

Bijlagen

  • bluetooth verbindings fout.jpg
    bluetooth verbindings fout.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
He he eindelijk ff tijd om achter de pc te kruipen. Ik ben nou zover dat ik een ringtone op de nokia heb gezet.
Dat gaat wel via Bluesoleil en niet via Pc suite. Ik krijg de dongle alleen maar aan de praat via bluesoleil maar aangezien ik voornamelijk foto's van m'n phone wil halen en af en toe een ringtone wil toevoegen kan ik me wel goed redden met Bluesoleil. Wel belachelijk dat Pc suite niet werkt met deze dongle.
 
Ik krijg bestanden van de phone af en ik krijg er bestanden op. Wat mij betreft kan ik me er dus mee redden. Het werkt echter alleen zoals ook tussen telefoons onderling, dus bestandjes ontvangen en versturen. Bij mijn Motorola krijg ik wel dat explorervenster en kan ik door de directory's bladeren, dat wil dus bij de Nokia niet. Da's op zich wel minder want bij de motorola kan ik dus meerdere bestanden selecteren en bij de Nokia alleen 1 voor 1. Er staan nu meer dan 100 foto's op, dus dat wordt een lange avond om die op de pc te krijgen.
Maar goed, als het kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan