zou ik met windows 2000 beter kunnen gamen dan met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
xp is zwaarder dan 2000 en neemt dan ook meer ram in, dat weet iedereen. Maar zou ik beter kunnen gamen op 2000? meer FPS halen? want je hebt dan tog meer ramgeheugen vrij? Of zal het niet zo'n verschil uitmaken?(in ieder geval zou het dan een fresh windows zijn en een dualboot met xp)
 
Volgens mij was windows 2000 niet geschikt voor spellen.
 
nee de meeste spellen werken er niet mee.
komt meer door dat win2k hele andere register gebruikt.
 
Hoi kevtec,

Na 1 maand ga jij nog reageren in dit topic.
je antwoord is al net zo duidelijk als de woorden die jij gebruikt.
Mag ik vragen wat hier van de bedoeling is....of lees ik nu iets anders dan jou.

Ik zet hier ook nog even een regel uit de huisregels: Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten.

Ik lees graag wat jouw gedachtengang was bij het plaatsen van jouw antwoord.
 
Geplaatst door skelle
xp is zwaarder dan 2000 en neemt dan ook meer ram in, dat weet iedereen. Maar zou ik beter kunnen gamen op 2000? meer FPS halen? want je hebt dan tog meer ramgeheugen vrij? Of zal het niet zo'n verschil uitmaken?(in ieder geval zou het dan een fresh windows zijn en een dualboot met xp)

Ik heb jaren Win2k gebruikt en altijd gewoon zonder schokken gegamed :)

Ging prima! Alles werkte.

Even goed als in XP, zolang je maar gewoon je drivers en service packs up2 date houdt.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door BrEeZeR


Ik heb jaren Win2k gebruikt en altijd gewoon zonder schokken gegamed :)

Ging prima! Alles werkte.
Hier precies hetzelfde probleemloos de games, die ik heb, gespeeld op een Windows 2000 systeem.(ook de nieuwste)
 
De mensen die beweren dat games niet draaien zuigen dat dus uit hun duim en hebben het niet zelf geprobeerd.

Als je gewoon alles netjes installeert werkt het net zo als XP, of misschien wel sneller? 2K gebruikt minder geheugen voor Windows en heeft meer voor games.
 
Ik bied namens een vriend van me mijn excuses aan. Als je een beetje in mijn antwoorden gaat zitten spitten, zul je merken dat dit antwoord inderdaad nergens op slaat. Een vriend van me zat een beetje met mn account te spelen en heeft zodoende dit bericht geplaatst. Nogmaals mijn excuses. Het zal niet meer voorkomen.

Over mijn gedachten, ik zou ongeveer hetzelfde antwoord hebben gegeven, maar toch een nette uitleg erbij. En sowieso al niet zo direct...


Groeten,
 
Geplaatst door kevtec
Ik bied namens een vriend van me mijn excuses aan. Als je een beetje in mijn antwoorden gaat zitten spitten, zul je merken dat dit antwoord inderdaad nergens op slaat. Een vriend van me zat een beetje met mn account te spelen en heeft zodoende dit bericht geplaatst. Nogmaals mijn excuses. Het zal niet meer voorkomen.

Over mijn gedachten, ik zou ongeveer hetzelfde antwoord hebben gegeven, maar toch een nette uitleg erbij. En sowieso al niet zo direct...


Groeten,

Laat dit een les zijn dan, je bent ten allen tijden verantwoordelijk voor je eigen account. Je hebt ook mensen die je account zo misbruiken dat je per direct gebanned wordt..

Maar goed, maar weer ontopic dan :)
 
Ik gebruik Windows 2000 al jaren om computerspelletjes te spelen. Het werkt perfect! Spellen als A2 Racer, Redcat, 102 Dalmatiërs Puppy's Reddingsactie, Freddi Fish, Charlie II, Defender of the Crown, Grand Theft Auto Vice City etc werken uitstekend op mijn computer.

Toen Windows XP nog geïnstalleerd stond op mijn computer, was mijn computer zeer traag, deed hij er 3 seconden over om een scherm te minimaliseren, werkte 102 Dalmatiërs Puppy's Reddingsactie zeer traag (met knipperbeelden!) en werden de plaatsen niet helemaal juist weergegeven in dat spel. Sinds is mijn computer gedowngrade heb naar Windows 2000 Professional, werkt alles weer perfect. Het spel 102 Dalmatiërs Puppy's Reddingsactie werkt weer vloeiend (dus zonder knipperbeelden) en alle plaatjes worden correct weergegeven. Venster minimaliseren gelijk als ik op het minnetje klik, en het oude vertrouwde Windows thema is weer terug.

Windows 2000 is nog zelfs beter geschikt voor gamen dan Windows XP. Trouwens, Need for Speed Most Wanted kun je ook installeren op Windows 2000. :D
 
Ik zie pas net hoe oud dit topic is. De laatste reactie is van oktober 2005, meer 7 jaar geleden dus. Mijn informatie is waarschijnlijk niet relevant meer, maar voor het geval jij nog steeds met deze vraag zit, skelle, ben ik blij dat ik je heb kunnen helpen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan