Channel kiezen van router

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Berichten
97
Hi,

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn channel voor mijn router kan bepalen. Er zijn in mijn blok waar ik woon drie of vier routers aanwezig, hoe kom ik erachter op welk channel zij werken zodat ik die van mij op ander kan zetten. Mijn mbps speed loopt dramatisch achteruit.

dank je wel,

claciar
Barcelona

Router is een netgear dg834g
 
Als het goed is kun je op de ontvangende pc/laptop zien op welk kanaal het signaal van de buren uitgezonden/ontvangen wordt. Je moet dan zelf op een ander kanaal gaan uitzenden, het liefst met 3 kanalen verschil. Je dient op op je router in te loggen via de browser door 192.168.0.1 in te typen. In 1 van de vervolgschermen kun je het kanaal vast wel veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Hi Erbicom,

Ik weet hoe ik mijn channel kan veranderen, dat is het probleem niet. Maar ik kom er gewoon niet achter waar hun op zitten. Ik heb geen idee waar ik moet wezen voor deze informatie.

Ik bedoel moet ik dat kunnen vinden in mijn control panel of bij het icoon van wireless networks op mijn taakbalk?

Op dit moment heb ik nod drie routers om me heen maar dat is alles wat ik kan zien.
 
Als het goed is kun je bij de eigenschappen van de draadloze verbinding zien op welk kanaal een signaal ontvangen wordt. Krijg je geen melding met "beschikbare netwerken" te zien als je de pc/laptop aanzet? Als je daar op klikt kun je het ook zien.
 
Als ik beschikbare netwerken aan klik krijg ik niks van informatie, ik krijg alleen de namen door van de personen of routers die op dit moment in de lucht zijn. En daarnaast alleen de connectie sterkte.

Dit heeft natuurlijk niks met de software van netgear te maken toch? Ik werk met wxp dus ik zal het wel ergens moeten kunnen vinden. Enzo niet, dan zal ik gewoon alle canalen af moeten gaan. Wat is eigenlijk WEP onder data encryption, die staan bij mij nu op disabled.

Ik kom net kijken wat wireless betreft en heb er nog weinig verstand van. Dus mijn vraag over wep zal hier wel helemaal niks mee te maken hebben.
 
Wep is een manier om je signaal te "beveiligen". Je geeft dan op je router en op je pc dezelfde code in. Iemand die die code niet weet kan moeilijker het signaal gebruiken. Heb je dus geen enkele vorm van beveiliging dan kunnen de buren op jouw signaal gratis en voor niks internetten of erger...... (op je netwerk kijken, spam versturen, virussen versturen enz.)
Heb je standaard een wireless kaart in je pc of heb je die er later ingezet? Vaak zit er bij zo'n kaartje eigen software waar je makkelijker mee kan zien op welk kanaal er een signaal opgevangen wordt.
 
Ik heb een wireless kaart standaard in mijn laptop. Als het goed is heb ik mijn router geistalleerd en beveiligd met een mac adres. Er wordt gezegd dat dat voldoende is. Is het voldoende?

In ieder geval bedankt voor je tijd Erbicom.

Groet,
 
Mac filtering is in principe voldoende, je kunt je trouwens afvragen of je wel interessant genoeg bent voor een ander om op jouw signaal in te breken. ik heb al jaren alleen WEP beveiliging op mijn netwerk en nooit last gehad.
Je kunt trouwens bij beschikbare netwerken klikken op een beschikbaar netwerk voor meer info, o.a. kanaal moet er bij staan.
 

Bijlagen

  • 1616170_340_1119099187927-windowswireless.jpg
    1616170_340_1119099187927-windowswireless.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 85
Ik heb hetzelfde probleem al zijn er bij wel 8 draadloze routers in de omgeving. Op mijn oude windows 98 kon ik wel zien op welk kanaal de andere zaten maar bij de xp helaas niet. Is daar misschien een programmaatje voor?
 
Ja dat klopt x-ray. Ik wordt er gek van heb nu verschillende canalen geprobeerd maar tevergeefs.

Na het verbinden met met router heb ik nog wel een snelheid van 54mbps maar alleen voor een paar minuten daarna gaat i naar 24. Er moet toch wel iets zijn waarmee je je optimale snelheid kan behouden?

Iemand een idee? Bedankt

Claciar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan