gps aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik wil een gps aanschaffen maar weet niet welke goed of slecht zijn

wat ze moeten kunnen

van deur tot deur navigeren
groot lcd scherm
geluid hebben (zo moet ik niet altijd kijken)nederlandse taal
waarschuwen voor flitspalen (de vaste )
benelux kaart hebben en gemakkelijk andere landen bijsteken
moet werken in sigarettenaansteker op 12/24 volt

op wat moet ik nog letten bij aankoop gps
ik hoor veel van tomtom,mio 2
misschien wat tips,beter wat duurder kopen en iets degelijk of ...
wat zijn de betere gps
 
Het nadeel van dit soort navigeer apparaten is dat ze niet precies zijn, en wannneer je het signaal kwijt bent, stopt ie met navigeren.

Dit in tegenstelling met een vaste radio/navigatie.
Dit apparaat is aangesloten op het snelheidssignaal en achteruit rij signaal van de auto.

Ook wanneer je het ontvangst van de satteliet kwijt bent, navigeert hij vrolijk door.

Wil je goedkoop uit zijn, kan je ook nog een mobiele telefoon overwegen. Met de mogelijkheid tot navigatie.

Mvg P
 
het mag geld kosten ,dus ik wil het beste dat momenteel op de markt is ,eventueel met antenne versterker of zoiets
want ik ken er niets van,wat ik wel weet dat ik vaak verkeerd rij :D
 
Ik navigeer al een paar jaar met mijn pda (mio 558) i.c.m. tomtom 3. En die navigeert vrolijk door als ik b.v door een lange tunnel rijd. hij verliest dan wel even het contact met de satellieten, maar eenmaal uit de tunnel pikt hij ze snel weer op. Ik ontvang gemiddeld zo'n 6 tot 8 satellieten terwijl drie in principe al genoeg is om te navigeren. Het voordeel van navigeren met een pda is dat het vaak goedkoper is dan met een vast ingebouwd toestel. Je kunt de pda ook voor andere doeleinden gebruiken en makkelijker POI's invoeren zoals flitspalen etc. Op de antenne hoef je geen versterker of externe antenne aan te sluiten, zeker als je geen warmtewerende vooruit hebt met metaalfolie erin verwerkt of een zogenaamd "tolgat" hebt waar je de antenne kan plakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan