• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voorwaardelijke opmaak probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneke435

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
3
Als ik binnen Excel een lijst met gegevens heb en ik wil "Voorwaardelijke opmaak" koppelen aan een bepaalde cel lukt dat. Echter als ik mijn data opnieuw wil sorteren blijft de voorwaardelijke opmaak aan de bewuste cel hangen en gaat niet mee in de sortering. Met andere woorden komt de foute opmaak bij de foute regel terecht. Wie weet een oplossing. Ik denk zelf aan een instelling, maar misschien sta ik helemaal op het verkeerde been. :rolleyes:
 
welkom op helpmij

Vraag verplaatst naar juiste sektie :)
 
Ik denk (en dat lijkt me wel logisch eigenlijk) dat de voorwaardelijke opmaak inderdaad aan de cel is gekoppeld en niet aan de waarde die in de cel staat.

Kies je voor "gewone" opmaak, bijvoorbeeld Vet, dan gaat die wel mee in de sortering.
 
Gewone opmaak gaat wel mee met data sorteren, maar daar gaat het me juist niet om.
Is het mogelijk die voorwaardelijke opmaak los te koppelen van de cel om met sorteren mee te nemen
 
Als je alle cellen in het bereik die voorwaardelijke opmaak geeft gaat het goed.
Probeer maar eens met het rijtje 1 tm 10 in A1 tot A10
geef al deze cellen de voorwaardelijke opmaak dat een cel met de waarde 2 geel moet kleuren. En zie hoe bij aflopend sorteren de cel met de waarde 2 netjes geel kleurt
 
Oke, dat had ik nog niet geprobeert, maar ik zit met een groter probleem dan dit
bij mij moet cel 1 en 5 bijvoorbeeld een gele kleur krijgen als de waarde hoger is dan 2
Cel 2, 3 en 4 als voorbeeld als de waarde hoger is dan 9.
En cel 6 als de waarde hoger is dan 7.
En dat kan ik realiseren als ik elke cel afzonderlijk de voorwaardelijke opmaak meegeef, maar dan heb ik een probleem als ik data moet gaan sorteren nadien. Dan ben ik dus al die opmaken kwijt want die blijven in de cel staan waar ze stonden.
 
het wordt wat complexer, maar
1) je kan maximaal drie voorwaarden opgeven én
2) in de voorwaarde kan je ook een formule gebruiken.
In dit geval de OF functie
 
Ik denk dat je in een formule in voorwaardelijke opmaak =RIJ() moet opnemen (rijnummer) en dat hij dan moet voldoen aan bepaalde voorwaarden
bv als =RIJ()>30 dan
mvg Imod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan