verschil tussen - en +

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Wat is het verschil tussen + en - dvd's en hoe weet ik wat ik moet gebruiken e.d.
Groet. Bernadette.
 
Wat is nou eigenlijk dat verschil tussen +R en -R?

Naar ons beste weten kunnen wij u niet vertellen wat het wezenlijke verschil is tussen +R en -R.

Ok......het is een verschillende standaard en een andere procedure om schijfjes te maken maar qua functie doen ze eigenlijk hetzelfde.

Er wordt beweerd dat +R beter beveiligd zou zijn tegen het kopiëren maar dat is ons in de praktijk nog niet gebleken. Verschil in afspeelmogelijkheden is op dit moment het enige concrete verschil wat wij u kunnen melden. De wat oudere dvd-spelers(stand-alone) blijken vaak beter met -R overweg te kunnen dan met +R. Tegenwoordig kunnen bijna alle stand-alone dvd spelers zowel PLUS al MIN lezen en zijn er zelfs spelers die alleen maar weer + af kunnen spelen. Al met al een hoop gedoe voor u als consument waar wij af en toe zelfs door de bomen het bos niet meer zien.

Voor de toekomst zijn er geluiden dat er met +R meer mogelijk zou zijn en dan vooral op het gebied van snelheid en data-opslag, wij willen het eerst allemaal wel zien.


bron
 
En dan nog een waarheid ?????. Na verloop van tijd zou de -R verdwijnen??. Ze maken ons zo makkelijk hé.:(
 
Het + formaat krijgt beetje bij beetje de overhand. Ik zou me daarom ook focussen op + als ik een brander aanschaf. Tegenwoordig zijn toch alle branders + en - dus dat is niet echt een probleem. Of je een + of een - wil gebruiken, dat valt eigenlijk niet te kiezen tenzij je een brander hebt die beiden ondersteund.

James:)
 
Je kan nog steeds DVD's van - en + krijgen, al wordt dat moeilijker, de oude systeem met - kan de plus niet meer aan, maar dat is gewoon uitproberen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan