• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psyclown

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Nou het is eigenlijk een simpele vraag..

ik wil graag een tournament met een game maken. maar ik maak een handmatige indeling. en ik wil ook vaker tournamenten houden.

Kan ik, met Excel, een random verloting maken?

Want het gaat als volgt: nr. 1 tegen nr. 2, nr 3 tegen 4, wint en en vier, dan gaan ze door en is het 1 tegen 4. dit gaat door tot 32 of misschien wel 64 spelers.

Is er een mogelijkheid in excel om de personen automatisch random in te laten delen?

mvg, Psyclown

Geplaatst door Psyclown
Is er een mogelijkheid in excel om de personen automatisch random in te laten delen?
=ASELECTTUSSEN(MIN;MAX)
MIN = een cel met de minimale waarde bijv. 1
MAX = een cel met de maximale waarde bijv. 64
Het resultaat is een random nummer tussen 0 en 65 elke keer als je Excel laat herberekenen. Let erop dat er een kans is dat Jan tegen Jan moet spelen en dat bijv. Jan tegen Piet al gespeeld is.

Hoi Psyclown,

Het nadeel van aselecttussen is dat het geen rekening houdt met de andere lotingen.

Gebruik gewoon Aselect() voor het creeren van een aselect getal en vervolgens met aantal.als() een uniek volgnummer.

Bijgesloten een voorbeeldje.
Je kunt er ook voor kiezen om de aselecte getallen via VBA te kiezen. In dat geval verandert de volgorde niet iedere keer na een bewerking.

Indien er een competitie van gemaakt moet worden kun je er voor kiezen om een spelschema op te zetten en de unieke aselecte getallen te gebruiken om dit schema willekeurig in te vullen.

Jeroen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
prijzen verloten in excel

Beste mensen,

Van het laatste bestand begrijp ik werkelijk niks.
Graag zou ik in excel een aantal prijzen eerlijk verloten (graag met uitleg!)
Hoe doe ik dat?

Dank alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan