Hoe een swf-file downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Soms ontdek je een leuke swf-file (afspeelbaar met Macromedia Flash) en die zou je dan op je HD willen zetten. Maar hoe download je zo'n file? Met rechtermuisknop kopieren en plakken lukt niet. Overigens zijn er wel meer extensies die je niet zomaar even kunt downloaden, bijv. een mpg-file. Waarom kun je het wel met een gewone jpg-afbeelding?
 
Het is te omzeilen door een website te maken met een link naar het 'beruchte' .swf..

Zoek in de pagina-bron het script op met daarin het swf-file.

Bijvoorbeeld 'http://www.helpmij.nl/voorbeeld.swf'

Maak daarna een website met een link naar de .swf en open hem in je browser. Dan rechtermuisknop op de link en 'koppeling opslaan als..'.

Het bestand wordt dan opgeslagen op je hdd. Hetzelfde gaat het met windows-mediaplayer etc.

Omdat de file's in een plugin worden afgespeeld kunnen ze niet opgeslagen worden in de player. Op deze manier kun je dat omzeilen.
 
Je kan die gemakkelijk uit je tijdelijke internetbestanden halen.

Greetz : Jer:cool:en.
 
swf downloaden

via IE
bron
zoek swf file
open swf file via je adresbalk
speelt nu af
klik -Bestand -Verzenden -Per email

en je ontvangt het in je mailbox
Onderwerp: E-mail met bijlage (attachment): musicmanager.swf

:cool:
 
Geplaatst door JeroenE
Je kan die gemakkelijk uit je tijdelijke internetbestanden halen.

Greetz : Jer:cool:en.

Bij mij is daar dan niets te vinden, hoor! Ik heb het geprobeerd maar de movie die ik net gestreamed heb staat niet op mijn pc..
 
U moet naar de map tijdelijke Internetbestanden gaan vóór dat je IE afsluit. Dan staat ie er wel bij.
Als toevallig ingesteld staat in IE map tijdelijke internetbestanden leegmaken, dan is ie al weg.
 
Geplaatst door mverlaan
U moet naar de map tijdelijke Internetbestanden gaan vóór dat je IE afsluit. Dan staat ie er wel bij.
Als toevallig ingesteld staat in IE map tijdelijke internetbestanden leegmaken, dan is ie al weg.

Ik heb het eerst geprobeerd met firefox (zonder af te sluiten) en daar was niets te vinden in mijn tijdelijke map. Daarna in IE, maar hetzelfde verhaal. Niets te vinden. Ook als ik zoek op naam.wmv met windows vindt ie niets op mijn pc met die naam wat lijkt op een .wmv..

Stream van http://www.big-boys.com

De manier die Vazed opperde werkt goed en op mijn manier wil het ook :confused:
 
Laatst bewerkt:
Gewoon in de source opzoeken. Doe ik altijd. Daarna het volledige adres in de adresbalk zetten, wanneer het geladen is ga je naar File > Save Page As of Bestand > Sla pagina op als (ofzo). Je kunt de link natuurlijk ook invoeren bij je downloadmanager, als je die hebt.
 
WMF bestand dat weet ik niet, maar ik dacht dat we het over een .SWF flash bestand hadden. Die is op deze manier terug te vinden.
 
Ja: zo werkt het!

Geplaatst door Tarabass
Het is te omzeilen door een website te maken met een link naar het 'beruchte' .swf..

Zoek in de pagina-bron het script op met daarin het swf-file.

Bijvoorbeeld 'http://www.helpmij.nl/voorbeeld.swf'

Maak daarna een website met een link naar de .swf en open hem in je browser. Dan rechtermuisknop op de link en 'koppeling opslaan als..'.

Het bestand wordt dan opgeslagen op je hdd. Hetzelfde gaat het met windows-mediaplayer etc.

Omdat de file's in een plugin worden afgespeeld kunnen ze niet opgeslagen worden in de player. Op deze manier kun je dat omzeilen.


Zo werkt het inderdaad! Bedankt.
Nu vind ik echter een htm-file met een SWF-file erin.
Enig idee hoe ik dat ontkoppel?
 
Geplaatst door pa3ajt
Zo werkt het inderdaad! Bedankt.
Nu vind ik echter een htm-file met een SWF-file erin.
Enig idee hoe ik dat ontkoppel?

Plak de volgende code in een leeg kladblok en vervang dan 'http://www.helpmij.nl/helpmij.swf%20' voor de url die verwijst naar de .swf of . wmv die je wilt hebben. Sla dat op als *.html en open het in je browser. Dan rechtermuisknop en 'doel opslaan als.. of 'koppeling opslaan als..'. Je hebt nu een standaard html-bestand gemaakt met een link verwijzend naar de file die je wilt hebben.
 

Bijlagen

  • code.txt
    323 bytes · Weergaven: 219
Pff heb alles al geprobeerd om een fragment van schooltv te downloaden.
De webpagina maken, code achterhalen,...
Zelfs met Replay AV lukt het niet deze op te slaan.

Iemand voor deze situatie tips?

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan