Draadloze netwerkverbinding: certificaatprobleem bij Philips WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
750
Hello netwerkspecilaisten

Wij blijven maar sukkelen met de netwerkinstallatie van de laptop naar de modem/router toe.
Wij hebben een modem/router van Philips (ADSL Draadloos basisstation SNA 6500 en Belgacom goedgekeurd) aangeschaft om draadloos te kunnen surfen met de laptop.
De router is volledig geïnstalleerd op de vaste PC maar de 'accordering' van de laptop met de router blijft problemen geven. De laptop herkent de router maar kan er toch geen verbinding mee maken. Volgende tekst verschijnt als we rechtsklikken op het icoontje in de balk onderaan of de tekst verschijnt ergens in een venster: "Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld Philips WiFi".
Het is een nieuwe laptop van de Aldi en een nieuwe modem/router met een USB adapter.
We kunnen dus niet enkel NIET op het internet gaan maar we kunnen de laptop niet configureren naar de modem/router toe.
De ganse procedure werd overlopen met de helpdesk van GSC (Ondersteuningsdienst voor de apparatuur verkocht door Aldi).
Volgens GSC ligt het probleem bij Philips, de producent van het draadloos basisstaion.
Hoe kan het euvel "Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld Philips WiFi" opgelost worden volgens jullie?
Het is echt om er de sh... van te krijgen.
Alvast al bedankt om dit bericht al eens te hebben willen lezen en hopelijk komt dé goede hint zodat we kunnen surfen op het net in het draadloze netwerk.

Werken met Windows XP
Op vaste PC is Zonealarm geïnstalleerd; op de laptop is momenteel nog geen Firewall gezet.

Met beste dank op voorhand

nIh1IlO
 
Weet je het ip-adres van de router?
Kun je met een netwerkkabel (zou ook een crosscable kunnen zijn) wel je router benaderen?
Het kan echt van alles zijn, misschien moet je de wireless functie in de router nog op enable zetten?
 
Geplaatst door NIh1IlO
Gegroet poi

ik weet niet precies wat je bedoelt of waar ik dit moet vinden maar is dit hetgeen je bedoelt:
ADSL: CONNECTED

Groeten van

nIh1IlO

Nee dat is je externe IP adres van BE-SKYNET ADSL-Go-PLUS,dus dat zou ik maar even weghalen !!!!
 
Laatst bewerkt:
Hello upsidaisy

ik heb mijn bericht laten verwijderen mag ik hetzelfde vragen aan jou om hetzelfde stukje bericht van mij te verwijderen?

Bedankt en groetjes.

Over de vraag van poi weet ik niet precies wat hij bedoellt.
Weet jij mss wat hij bedoelt?

nih1IlO
 
Kun je wel via je netwerkkabel (dus van laptop naar router) op internet komen ?
Kijk ook eens even of er in de laptop al niet een draadloze netwerkkaart zit.
 
Hello upsidaisy

wij kunnen inderdaad wel via de netwerkkabel met onze laptop op internet.
Er is een ingebouwde netwerkkaart in de laptop.
Het zou dus best moeten kunnen dat we draadloos via onze laptop langs de router op hezt net geraken om te surfen.

Een punthoofd zou je er van kunnen krijgen!

Groeten van

nIh1IlO
 
Kun je even uitzoeken welke draadloze netwerkkaart je in je laptop hebt zitten ? (merk/type nr) Kijk ook even of die geactiverd is (vaak gaat dit met een combinatie van toetsen op je keyboard)
Loop dan met netwerkkabel de hele set-up van je modem router af en als dat gedaan is zou je moeten kunnen switchen naar draadloos.(daar zit wel het proleem !)
 
Je hebt een draadloze netwerkkaart in je laptop zitten namelijk de WLAN Intel derde onderdeel van boven.

Deze moet je activeren middels ik dacht een bepaalde toetscombinatie.Staat daar iets over in de handleiding ?
 
Gegroet upsidaisy

over een toetscombinatie hebbben wij niets gevonden in de handleiding.
Wij veronderstellen dat het veiliger is draadloos te surfen via de router die toch een Firewall heeft, eerder dan zomaar gewoon draadloos te surfen zonder beveiliging.

Als we nu nog die laattste belangrijke hints of tips op de kop kunnen tikken, dan zal het uiteindelijke misschien toch lukken.

Groetjes

nIh1IlO
 
Op pagina 7 van de handleiding staat dat aan de rechterzijde 2 knopjes/druktoetsen zouden zitten.

Met de voorste en dan aan de linkerzijde zou je de draadloze netwerkkaart moeten kunnen activeren en deactiveren.

Klopt dat ?

Kijk verder ook eens op pagina 65/66
 
Laatst bewerkt:
Hello upsidaisy

we hebben al alle instellingen meerdere keren bekeken, getest en uitgeprobeerd. Die draadloze verbinding lukt eens wel en eens niet? Dit komt vermoedelijk door het feit dat we dan terechtkomen bij een router uit de omgeving. Het is echter wel de bedoeling dat we op de Philips WiFi terechtkomen zodat we veilig kunnen surfen.
We begrijpen er hier niets van. Ook een upgrade van de firmware was niet nodig. Onze laptop is uitgerust met de meest recente versie.
Hoe komt het toch dat die netwerkverbindingen altijd zo'n problemen veroorzaken?

Een nieuwe laptop, een nieuwe router, alle instellingen doorlopen en gecheckt en nog steeds niet op het net kunnen via die router. Je zou er voor minder zenuwziek van worden.

We blijven echter nog steeds hopen op dé tip of hint die ons terug op het goede spoor kan brengen om te kunnen surfen op het net?

Groeten van

nIh1IlO
 
Laatst bewerkt:
Moet even zoeken maar er is wel een optie om je netwerkkaart alleen contact te laten maken met jouw router/modem.
 
Hello upsidaisy

we kijken al met spanning uit naar deze hopelijk belangrijke tip dat ons naar dé oplossing kan leiden.

Vriendelijke groeten

nih1IlO
 
Misschien heeft Sinterklaas wel een present op zak.
 
Eerst maar eens kijken of je op de onderstaande manier alleen nog maar contact hebt/krijgt met je eigen draadloze netwerk:

Klik met je rechtermuisknop op het pictogram van je draadloze netwerkverbinding.

Selecteer beschikbare draadloze netwerken weergeven

Kies geavanceerde instellingen wijzigen

Klik op draadloze netwerken

Klik weer op geavanceerd

Haal dan het vinkje weg bij de optie automatisch verbinding maken met draadloze netwerken,ook als deze niet mijn voorkeur hebben

Dan sluiten.

Je gaat weer terug naar naar het venster met de eigenschappen van je draadloze netwerkverbindingen.

Je ziet dan een lijst met draadloze netwerken (in iedergeval 2 namelijk die van jou en je buurman)

Verwijder dan die netwerken waar je nooit meer automatisch contact mee wil maken.

Klik op ok en je kunt het venster sluiten.


Laat even weten wat het resultaat is.
 
Hello upsidaisy

ik begrijp ook jouw ongeduld!

Met een vriend hebben we nog eens alles gecheckt omtrent de instellingen. Alles was blijkbaar volgens het boekje verlopen en toch geen positieve respons van de router bij het willen surfen vanaf de laptop.
Nadat we ook eerder reeds tweemaal samen met de mensen van GSC alles hadden doorgenomen - en alles volgens de uitgestippelde procedure was verlopen en zonder dat men ons had gewezen op het feit dat een update reeds vanaf 23/11/2005 beschikbaar was op de site van GSC - hebben we nog eens de site van GSC geraadpleegd en hebben vastgesteld dat er een update beschikbaar was voor de draadloze netwerkkaart .
We hebben die update uitgevoerd en blijkbaar vond de laptop nu wel de router.
Nu moeten nog een paar instellingen verfijnd worden mbt de beveiliging en we hopen dat alles dan in orde zal zijn.
Dit is de voorlopige stand van zaken.
Over de uiteindelijke afloop stuur ik nog wel een berichtje.

We moeten ons ook nog buigen oover het verwijderen van die andere router uit de buurt.

Voorlopige conclusie: op deze site is de update te vinden voor de draadloze netwerkkaart http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door NIh1IlO

We moeten ons ook nog buigen oover het verwijderen van die andere router uit de buurt.


Dat zal niet gaan,maar door de stappen te ondernemen die ik je aangegeven heb en icm de maximaal haalbare beveiliging (weet niet of WPA op je router zit) zou je een
eind moeten kunnen komen.

Let wel:Doe de set-up met aangesloten netwerkkabel.Daarna pas draadloos.
 
Hello upsidaisy

we gaan dit zeker nog uitproberen. We houden onze expirimententocht momenteel echter op een laag pitje wegens de examenperiode van een van de frequente gebruikers.

In elk geval van harte bedankt voor het blijven meedenken.
Wij kunnenn er echter niet omheen om nog eens te benadrukken dat GSC, hoewel tweemaal geraadpleegd als helpdesk, nagelaten heeft ons te verwijzen naar de update die inmiddels op hun site was verschenen. Door die update is alles wel in stroomversnelling gekomen.

Vriendelijke groeten

nIh1IlO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan