Windows Media Player speelt geen enkel bestand meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puschkin_Vibe

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2003
Berichten
72
Ik kreeg ongeveer een week geleden de melding in mijn toen nog wel alles afspelende media player dat er een update was en of ik die wou downloaden.

Niet wetende wat het zou kunnen zijn heb ik op ja geklikt.
Het bleek een update te zijn naar Media Player 10.

Na het downloaden en installeren wou ik weer verder gaan met wat muziek luisteren en toen kreeg ik nix.
Ineens kon ik nix meer afspelen.
Ook films niet meer.
Had wel een codec gevonden dat ik weer films kon kijken maar nog steeds geen muziek.

Werd er ff gek van en afgelopen zondag heb ik mijn PC geformatteerd want ik dacht dat het door Media Player 10 kwam en die kreeg ik niet meer van de PC af.
Vandaar de format C:

Dat bleek het niet te zijn.

Ik heb vanavond hier in het forum gezocht naar oplossingen maar niet gevonden.
Ook het downloaden en instaleren van de XP-Codec-Pack en alle K-Lite Codec packs (basic standaard full en mega ) die ik ergens zag staan hielp niet.

Dit is 1 van de vele meldingen die ik te zien krijg na een klik op meer informatie:
Het nummer hieronder verschilt per media file wat niet afspeelt.
0xC00D1199: Kan het bestand niet afspelen
Het bestand kan niet worden afgespeeld. Deze fout kan de volgende oorzaken hebben:

Het bestandstype wordt niet ondersteund door Windows Media Player. In de volgende tabel vindt u een overzicht van de bestandstypen die worden ondersteund door Windows Media Player. Als het bestandstype dat u probeert af te spelen is opgenomen in deze tabel, is het bestand mogelijk gecodeerd met een codec die niet wordt ondersteund door Windows Media Player. Als dit het geval is, kan het bestand niet worden afgespeeld.
Het bestandstype wordt door Windows Media Player ondersteund, maar het bestand is gecomprimeerd met een codec die niet door de speler wordt ondersteund.
Het bestandstype wordt wel ondersteund, maar u probeert dit af te spelen op een manier die niet door de speler wordt ondersteund. U hebt misschien geprobeerd een dvd-bestand met de extensie .vob naar het pictogram van de Windows Media Player te slepen. Of u hebt wellicht geprobeerd een vob-bestand te openen door op Openen in het menu Bestand te klikken.
U probeert een deel af te spelen van een bestand dat uit meerdere delen bestaat. Combineer de bestanden met een nieuwsgroepviewer of een ander programma en probeer het vervolgens opnieuw.
In de volgende tabel worden de bestandstypen (indelingen) die worden ondersteund door Windows Media Player weergegeven.

Bestandstype (indeling) Bestandsextensie
CD-audiogeluid .cda
Geluid in aiff-indeling .aif, .aifc en .aiff
Windows Media-audio- en -videobestanden .asf, .asx, .wax, .wm, .wma, .wmd, .wmp, .wmv, .wmx, .wpl en .wvx
Audio- en videobestanden voor Windows .avi en .wav
Windows Media Player-weergaven .wmz en .wms
Mpeg-bestand .mpeg, .mpg, .m1v, .mp2, .mpa, .mpe, .mp2v* en .mpv2
Midi-bestand .mid, .midi en .rmi
AU (UNIX) .au en .snd
MP3 .mp3 en .m3u
Dvd-video .vob
Macromedia Flash .swf




*Als u mp2v-bestanden wilt afspelen, moet u een dvd-decoderprogramma of een dvd-decoderapparaat op uw computer hebben geïnstalleerd.

Opmerkingen

Als u dvd's wilt afspelen, moeten een dvd-rom-station en een dvd-decoderprogramma of een dvd-decoderapparaat op de computer zijn geïnstalleerd. Wanneer er geen compatibele dvd-decoder is geïnstalleerd, verschijnen opdrachten, opties en knoppen voor de dvd niet in het programma en kunt u geen dvd's afspelen. Windows bevat standaard geen dvd-decoder. Raadpleeg Windows Help voor meer informatie over dvd-decoders.
Dvd's afspelen is alleen mogelijk in bepaalde versies van Windows.
Fout-id = 0xC00D1199, Voorwaarde-id = 0x00000000
Help op het web

Bij Help op het web kan ik ook nix vinden.

Alle bestanden zijn gewoon mp3-tjes

Hoop dat het niet te veel leeswerk is.
Ik draai met windows XP Pro en Windows Media Player 9.
 
probeer deze codec pakket eens...


Ace mega codec packet

link: http://www.freedownloads.nl/ace_ meg_ codecs.htm


hier zit een windows media player classic in werkt prima

ik heb wel films gehad waar geen geluid onder is afte spelen met gewone windows media player

toen heb ik dit codec pakket geinstalleerd en alles deed het prima.
En zelf muziek luister ik af met winamp

tip: installeer niet DivX player hier nog overheen het codec pcket zit ook in dit codec packet. anders gaan er dingen fout
 
ben er achter wat het was

ik had mijn muziek bestanden voor de format veilig gesteld op een aparte harde schijf
toen na de format alles weer terug gezet

alles geknipt en geplakt

dat was het probleem want ik had nog wat andere nummers gedownload en die deden het wel maar die ik al had deden het niet

erg raar want ik heb dat wel eens eerder op die manier gedaan en toen ging het wel goed

deze vraag krijgt de status opgelost
 
windows media player en nero start smart speelt mijn avi bestanden niet meer af

ik moet waarschijnlijk fouten gedaan hebben,doordat mijn avibestanden te stil afspeelden,ik wilde de volume verhogen met virtualdub,,maar ik heb nu het resultaat dat windows media player11, en zelfs nero start smart de bestanden niet meer afspeelt:confused: ,dat zijn hier de instellingen van een bestand die ik niet kan afspelen:rolleyes:
audio:geluidsinstelling mpeg layer 3(dacht in het begin ,dat het een ander geluidsinstelling was,maar zeker ben ik niet)
videocompressie:ddivx(dito als hierboven)
 
oke,
ik heb hier maanden naar gezocht,
/sfc snannow
registry scan
windows media player codec pack
microsoft hulp gevraagd en m'n pc is overgenomen geweest.

win 8.1 codec pack

hierbij mijn tip en ik weet zeker dat het werkt:

K-Lite codec pack
zo niet dan weet ik het ook niet meer en installeer hem zonder z'n eigen mediaplayer
 
Beste pyrokenny, bedankt voor je reactie maar het topic is al bijna 9 jaar oud dus wellicht een beetje laat ;)
Toch fijn dat je antwoorden wil geven maar zou je willen op letten hoe oud een topic is ? Bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan