Draadloos netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Even een domme vraag… stel…. Ik wil met een laptop verbinding maken met een (openbaar) draadloos netwerk, laten we zeggen, op een luchthaven ofzo.

Wat heb ik nodig? Op de een of andere manier moet ik verbinding kunnen maken met dat netwerk, dus ik heb een draadloze netwerkadapter nodig. Als ik daarnaar op zoek ga kom ik van alles tegen,. Verschillende standaarden, verschillende overdrachtssnelheden en noem maar op. Welke moet ik hebben? Ik zag bij Dixons een SiteCom WL-113 Wireless USB adapter(802.11b/g 54 Mbps) Is dat goed genoeg?

En wat dan….? Is het gewoon een kwestie van USB adapter aansluiten, netwerk zoeken (vind XP dat zelf trouwens?) en klaar, of moet ik nog allerlei instellingen doen en programma’s installeren?


Help please?!
 
als je windows xp service pack 2 hebt zit er een ingebouwde software in om draadloos netwerken te zoeken. En ja je koopt gewoon een usb adapter voor draadloos internet. Zijn ongeveer 25 tot 30 euro. en installeert de software even en ga dan met je laptop maar zoeken bv. met windows xp programma van draadloos netwerk zoeken. en dan verbinden met de gevonden netwerken en internetten maar...
 
Wel even rekening houden met het feit dat je een abbo of kraskaartje moet aanschaffen om op zulke locaties te kunnen internetten.
 
Soms vind je erg toffe open netwerken... heb zelf ook eens via zo'n dik abo gedownload (5 min) en ging lekker :p Op luchthavens is het meestal betaald ja, net als op stations etc.

Als je Xs4all hebt kan je een uur via zulke netwerken internetten per week, volgens mij. (KPN netwerken allezins).
 
Okee dan, komt goed.

Nog een vraagje... hoe zit dat met beveiliging als ik verbind met zo'n draadloos netwerk? Is mijn pc dan zomaar te benaderen vanuit dat netwerk? Zo ja, hoe timmer ik dat dicht? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen zomaar op mijn pc kan komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan