Heeft een statisch ip-adres zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Ik wil poorten gaan forwardden in mijn router. Nu heb ik op portfoward.com, deze handleiding gevonden voor het toewijzen van een statisch ip-adres aan mijn computer. Nu vroeg ik me nav de uitleg van het verschil tussen statisch en dynamisch ip-adres, of het wel zin heeft om een statisch ip-adres toe te wijzen wanneer je IP toch altijd hetzelfde is. Het nut van een statisch ipadres zou immers zijn dat steeds hetzelfde ipadres geforward wordt. Ik heb een adsl-verbinding bij tiscali.
 
What's in a name,ook Tiscali heeft voor jou gewoon hetzelfde ip nummer gereserveerd dus je zult weinig verschil merken.
 
Sorry voor mijn late reactie. Ben door de jaarwisseling een beetje vergeten dat ik deze vraag had gesteld. :eek: Maar goed, bij deze heb ik toch mijn bevestiging. Bedankt voor je antwoord.
 
Kenju zei:
Sorry voor mijn late reactie. Ben door de jaarwisseling een beetje vergeten dat ik deze vraag had gesteld. :eek: Maar goed, bij deze heb ik toch mijn bevestiging. Bedankt voor je antwoord.

Het heeft wel degelijk zin als je met meerdere computers aan een router hangt en de een p2p software, een game of ftp server draait waarvan poorten moeten worden geforward, dan krijg je niet elke keer een ander ip adres van je router, moet natuurlijk wel de dhcp server van de router uit staan.

Ook is het makkelijk als je werkt met een extern bureaublad.
 
@ Lange Pier:Bij adsl heeft elke provider voor de gebruiker een ip nummer gereserveerd.
Bijna altijd krijg je gewoon dezelfde toegewezen vandaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan