weergeven data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flormot

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
45
Hallo

Sinds kort ben ik bezig een site op poten aan het zetten met behulp van Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition. Eigenlijk maak ik een remake van mijn oudere site (die ik in frontpage gemaakt heb).

Nu, mijn probleem is eigenlijk het volgende:
Ik heb een SQLdatabase gemaakt en wil daar nu gegevens uit kunnen lezen. Wanneer ik een gridview control invoeg krijg ik de tabel zoals je ze intypt. Je kunt hier echter weinig of niets veranderen aan de wezenlijke opmaak van het control (behalve danwatb kleur toevoegen). Het enige voordeel wat dit control biedt is de mogelijkheid om je records te verdelen en weer te geven op verschillende pagina's. Maar omdat ik toch voor een iets mooier opmaak wil gaan (en niet alles domweg in een tabel wil laten staan) had ik dus de keuze tussen een datalist en een formview.
Beiden hebben ze een positief en negatief punt. De datalist kan meer dan 1 record per pagina weergeven, eigenlijk geeft het de hele database op 1 pagina weer....
En bij formview kun je slechts 1 record per pagina weergeven, maar wordt er dus gebruik gemaakt van meerdere pagina's.

Nu is mijn vraag zijn er andere mogelijkheden (of zie ik dingen/mogelijkheden over het hoofd) om de opmaak van de weer te geven records aan te passen en bijvoorbeeld te kunnen bepalen dat er 10 records per pagina worden weer gegeven.
Zoiets was mogelijk in frontpage, maar ik heb geen idee hoe ik er aan moet beginnen in Visual Web Developer.

bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan