film maken van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Wie kan mij helpen ?
Ik heb een stand alone dvd-speler die geen dia presentatie van foto's aankan , dus als ik een foto cd invoer dan meldt hij bad disk , nou dacht ik dat als ik nou van mijn foto's een dvd-film maak de foto's wel te zien zijn .
Hoe maak ik zo'n film , en wat voor een programma heb ik hiervoor nodig .
Ik heb pinnacle studio 9 , kan dat daarmee ?
Alvast mijn dank .
Hans
 
nee nog niet geprobeerd , welke versie moet ik dan hebben en is het dan wel af te spelen als film .
 
Heb je Windows XP? Dan simpel,............... Moviemaker starten, foto's in scherm plaatsen en film ervan laten maken. Heel simpel en heeeeeeeeeeel snel.
 
Ik doe het altijd met een programma van magix, dat heet foto deluxe 4. Ideaal programma, je kan er ook overgangseffecten in zetten en muziek op de achtergrond zetten.
Kost €30,- en is echt de moeite waard: klik hier om te kijken

:edit: Ik heb de deluxe versie, die kost €50,-, het kan zijn dat de gewone versie minder opties bevat.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik niet, ik had studio8, maar gebruik het eigenlijk nooit, omdat ik mijn digitale films via de firewire met Windows moviemaker in DVkwaliteit en bewerk ze vervolgens met tmpgencoder. Misschien dat iemand anders daar een goed antwoord op weet?
 
tja, begrijpen doe ik het niet helemaal:
als je slechts een slideshow (film) wil maken (vob / ifo files voor een standalone DVD speler) van foto's, waarom zou je dan externe (betaalde) software nemen wanneer Windows XP het je gratis aanbiedt?
 
Hoe verleng ik met moviemaker de tijd dat de foto's in beeld zijn , standaard is dat zo'n 5 seconden en ik wil minstens 10 seconden , en zitten er ook overgangen in moviemaker ?
Hans
 
Exra->Opties->Geavanceerd->Overgangsduur / Speelduur

wat je 2e vraag betreft : ik heb zelf pas 2 weken geleden moviemaker "ontdekt", dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Ik ontdekte moviemaker omdat ik een stel foto's in een slideshow op een standalone DVD speler wilde krijgen (dus met vobjes en ifootjes) en ik dit met geen enkel gratis progje / trialversie fatsoenlijk voor elkaar kreeg. ('k heb er wel 15 geprobeerd) Met moviemaker was het slechts een paarmuisklikjes en mijn DVD "film" bestaande uit foto's was speelgereed. Een kind kan de was doen. Experimenteer wat met moviemaker en gebruik de helpfunctie een beetje en je zal vast nog een aantal dingen ontdekken die ik nu ook nog niet weet maar die zonder meer mogelijk moeten zijn binnen moviemaker.

Btw: muziek toevoegen aan een redelijke stille en saaie slideshow was eveneens "kinderspel" in moviemaker. De buttons links boven doen "wonderen".
 
Laatst bewerkt:
Bedankt , dan hoef ik niet verder te zoeken .
Klopt het dat de foto's in kwaliteit achteruit gaan , of heb iets fout gedaan ?
Hans
 
Ik heb nog niets gemerkt van kwaliteitsverlies. (heb ook pas 2 filmpjes gemaakt op deze wijze)
 
Hansscheer zei:
Hoe verleng ik met moviemaker de tijd dat de foto's in beeld zijn , standaard is dat zo'n 5 seconden en ik wil minstens 10 seconden , en zitten er ook overgangen in moviemaker ?
Hans

onderaan waar de foto's staan in de balk ,op der rechter rand van de foto gaan staan met de <-> ingedrukt houden en uitrekken . verlengt of verkort de tijd dat deze zichtbaar is ...is het zelfde met het geluid en/of de overgangen . succes er mee
 
Ik weet dat ik een oud onderwerp omhoog bump, maar wij waren ook op zoek naar een manier om een film te maken van onze (vakantie)foto's, wij hebben het uiteindelijk laten doen. Na uren stoeien met magix en moviemaker hebben we door ikwileenfilm.nl het werk laten doen. Erg leuk filmpje geworden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan