Pioneer VSA-E03 Reciever 220watt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hyperion

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Berichten
10
Hallo,

Is het mogelijk om op deze reciever de boxen van het merk JBL LX-1000 aan te sluiten?
De Versterker/Reciever is 220 watt de boxen die ik wil kopen zijn 250 watt RMS.
Graag hierover zo snel mogelijk antwoord. :confused:
 
jah?... maar de boxen zijn 250watt en me versterker maar 220watt
Kun je me in het kort uitleggen waarom het wel kan dan ? :D

P.S thx voor de snelle reactie
 
Je boxen MOETEN altijd een hoger vermogen hebben, Dit van wege sommige pieken, als je bak open speelt. Anders gaan je boxen er aan. Vb. sluit daar boxen op aan van 100 W, zet je bak open, en de cone's vliegen rond je oren.
 
HaHa, ok dankjewel voor je (snelle) reacties op me vragen.
Ga de JBL LX-1000 250watt RMS boxen nu zeker halen ;)
 
En wat betreft je boxen, die zijn goed hoor, qua kwaliteit.
 
boxen

Beschadiging kan men ook bij een lichte versterker krijgen met zwaardere boxen.
Zolang het goed klingt niets aan de hand,bij vervorming opletten.
succes
 
Ik moet daar geen technische blaadjes voor lezen. Ik ben zelf electronisch geschoold.Vervorming treed op bij:

1° oversturing van de versterker input
2° Incorrecte impedantie
3° Het zou maar erg zijn, dat je geen "fuz box" meer kan plaatsen tussen je guitar en je versterker, om dat je daar de speakers mee opblaast???? Laat me niet lachen:D
 
Als je last hebt van misvormingen in het geluid kun je met de pioneer reciever altijd nog de geluids filter aanzetten.:cool:
 
Heb de JBL LX1000 Speakers inmiddels aangesloten en prima geluid! :thumb:
 
hyperion zei:
Heb de JBL LX1000 Speakers inmiddels aangesloten en prima geluid! :thumb:

Boh natuurlijk, JBL was, is en blijft een goed produkt. Ik heb zelf mijn boxen berekend, en samengesteld, met Visaton speakers. Ik ben tevreden maar, die wegen niet op tegen JBL of Bose. Dus je hebt een goede keuze gemaakt :thumb:
 
Hehe cool, Visaton ken ik niet ( zeker niet zo heel goed :p ) ook maar ff me audio systeem bekend maken. Pioneer Reciever 220watt - Pioneer CD Speler - Pioneer DVD Recorder - Teac Versterker 500watt. 2x Front JBL 250watt RMS - 2x Surround Magnat 100watt - 1x Center B&W 120watt - Pioneer Subwoofer 110watt. (ook zelf samengesteld) :evil:
 
Laatst bewerkt:
hyperion zei:
Hehe cool, Visaton ken ik niet ( zeker niet zo heel goed :p ) ook maar ff me audio systeem bekend maken. Pioneer Reciever 220watt - Pioneer CD Speler - Pioneer DVD Recorder - Teac Versterker 500watt. 2x Front JBL 250watt RMS - 2x Surround Magnat 100watt - 1x Center B&W 120watt - Pioneer Subwoofer 110watt. (ook zelf samengesteld) :evil:

Dan zit je goed :D Nu, Visaton speakers zijn wel goed hoor, De woofers heb ik een 10-tal jaar geleden zo'n 150€/stuk betaald,reken daar nog de mid tone's en de piezo tweeters bij, en de crossovers, dan zat je toen aan een serieus bedrag hoor, maar zoals ik al zei, ze wegen niet op tegen JBL en Bose en B&W.
 
vanzwam zei:
2lange zei:
Beschadiging kan men ook bij een lichte versterker krijgen met zwaardere boxen.
Dat moet je mij eens uitleggen.

Wanneer de versterker/receiver een te laag vermogen heeft en je daar luidsprekers op aansluit met een grote maximale belastbaarheid dan gebeurd er het volgende: De versterker zal, vooral op hogere volumes, de stroom niet mooi kunnen aansturen. Dat wil zeggen dat de tweeters van de luidspreker te veel stroom krijgen en gaan clippen. Let dus op bij vervormingen.


Groeten,
Solid
 
-[Solid]- zei:
vanzwam zei:
2lange zei:
Beschadiging kan men ook bij een lichte versterker krijgen met zwaardere boxen.


Wanneer de versterker/receiver een te laag vermogen heeft en je daar luidsprekers op aansluit met een grote maximale belastbaarheid dan gebeurd er het volgende: De versterker zal, vooral op hogere volumes, de stroom niet mooi kunnen aansturen. Dat wil zeggen dat de tweeters van de luidspreker te veel stroom krijgen en gaan clippen. Let dus op bij vervormingen.


Groeten,
Solid

Hmmm.... dat wordt toch ondervangen door je "cross over" filter. Het enige dat er gebeurd, als je bvb. een 10W versterker aanluit op 250W boxen, dat de boxen niet de dynamiek, waarvoor ze gemaakt zijn, kunnen ontwikkelen. Met als gevolg, je hoort wel iets, maar niet hetgeen je verwacht.Zeker geen vervorming, want dat kan niet.
Kijk, en dat is eigenlijk hetzelfde. Een 200W op 250W boxen.Bij je versterker, zet de volume knop zo, zodanig dat je,in een kleine huiskamer, elkaar nog verstaat. Hoor je dan vervorming, Neen.Wat wel is, bij een 10W versterker(oudere types), die je op middenstand zet, is de harmonische vervorming misschien 1%, ga je nu naar max. volume, dan gaat dit oplopen tot 10% en meer. Dan hoor je vervorming. Maar dit heeft niets te zien met je boxen. Zou maar erg zijn.
 
ik kan meepraten over opblazen van speakers die zelfs sterker zijn dan de versterker
dat komt ook vooral bij de goedkopere merken voor
ik heb het wel even over auto hifi !
de kleinere watt versterker die kan een hogere wat speakers niet aan dus je zet de volumer steeds weer hoger om lekker hard de muziek te luisteren
al is het helemaal vervormd en niet om aan te horen maar als je langs de strand rijdt dan horen de mensen je toch wel aankomen en daar gaat het toch om ?
maar die versterker zal geen merken noemen als die een uurtje op behoorlijk hoge volume heeft gespeelt dan worden de eindtrap(transistors/icee`s) zo heet dat die het meestal begeeft.
en als je dan nog de pech heb dan maakt die juist een koortsluiting van binnenuit zodat die terwijl je muziek luister hij dus gewoon werkt ook naar je speakers 12 volt stuurt met als gevolg dat de conus van de speakers helemaal naar boven klappen dan is de bas wel lekkerder om aan te horen maar het zal maar seconden/ minnuten werken todat de spoel eerst loslaat van de speakers en dan doorverbrand...
zo duidelijk genoeg:)

groetjes
hasie
 
hasie zei:
ik kan meepraten over opblazen van speakers die zelfs sterker zijn dan de versterker
dat komt ook vooral bij de goedkopere merken voor
ik heb het wel even over auto hifi !
de kleinere watt versterker die kan een hogere wat speakers niet aan dus je zet de volumer steeds weer hoger om lekker hard de muziek te luisteren
al is het helemaal vervormd en niet om aan te horen maar als je langs de strand rijdt dan horen de mensen je toch wel aankomen en daar gaat het toch om ?
maar die versterker zal geen merken noemen als die een uurtje op behoorlijk hoge volume heeft gespeelt dan worden de eindtrap(transistors/icee`s) zo heet dat die het meestal begeeft.
en als je dan nog de pech heb dan maakt die juist een koortsluiting van binnenuit zodat die terwijl je muziek luister hij dus gewoon werkt ook naar je speakers 12 volt stuurt met als gevolg dat de conus van de speakers helemaal naar boven klappen dan is de bas wel lekkerder om aan te horen maar het zal maar seconden/ minnuten werken todat de spoel eerst loslaat van de speakers en dan doorverbrand...
zo duidelijk genoeg:)

groetjes
hasie

Weer fout, want de "moderne" versterkers zijn daartoe beveiligd. Zelf al 15 jaar geleden, dacht ik, was dit al zo. Mijn technichs versterker, aangekocht in 1991, heeft dit al. dus....

Trouwens, Auto -HiFi, Lawaai kan je maken, en veel, maar kwaliteit ??????. En ik heb trouwens een verschrikelijke hekel aan " Boom Cars". En dan is het niet moelijk dat je op 1 of andere manier je speakers om zeep helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan