ip adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

inbev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Berichten
4
hallo,
Ik heb hier 2pc's;pc1 met winxp home en pc2 met win98se.
Graag had ik een netwerkje tussen de 2pc's gehad dus ben ik een wireless router (linksys wrt54gs en een usb stick(lc100060 van sweex) gaan kopen.Nu heb ik de router geinstaleerd waarop de internet kabel aankomt en zo naar pc1(winxp) de usb tick in pc2(win98se).De router werkt pc1 kan op het net maar als ik de software van de usb stick activeer kan ik met pc2 niet op het net wanneer ik echter pc2 opstart zonder dat het configuratie schermpje van de usb stick mee opstart kan ik wel op het net.
Ik vermoed dat ik via een wap in de buurt op het net geraak.
Hoe kan ik pc2 zo regelen dat via de router het net op kan?
Wanneer ik van pc2 naar pc1 ping krijg ik geen antwoord.
Daarom denk ik dat er ergens iets fout staat bij een van de ip adressen.

bedank voor de reacties

Mvg,

inbev
 
check of ze de ip adressen weergeven>
in xp start uitvoeren en dan typ je; cmd en in het zwarte schermpje ipconfig en bij win98 toetss je command en daarna ook weer ipconfig.
hiermee ka je kijken of ze allebij een ip adres maken, en hier desnoods je verbinding op aansluiten.:thumb:
 
ze hebben ieder een ander ip adres .
Ik ben ook er ook achter gekomen dat ik op pc2 surf met een andere provider dan waar ik ben mee aangesloten.Gevonden via watismijnip.be
Op pc1; via kabel,router,pc1 is dat met "telenet"
Op pc2; via usb stick is dat met "scarlet"

Ik weet dat ik mijn ip adres op mijn pc2 zal moeten aanpassen om een thuisnetwerkje tekrijgen zodat ik bestanden met de pc's kan delen maar hoe doe ik dat?

Kan iemand me een beetje wegwijs maken met dit probleem want op pc gebied ben ik een leek.

Mvg,

inbev
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan