Symantec Enterprise VPN Client

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevtec

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Berichten
178
Geachte heren en dames van HelpMij,

Ik heb thuis twee computersystemen staan. Een notebook en een PC. Tussen deze twee systemen hangt een router. Een SMC Wireless Router. Normaal heb ik altijd een perfecte netwerkverbinding tussen de twee systemen. Maar wanneer ik Symantec Enterprise VPN Client installeer, verdwijnt deze. Deze VPN verbinding is belangrijk voor mijn werk en kan ik niet missen. Mijn netwerkverbinding ook niet! Wie of wie kan mij helpen!

Met vriendelijke groet,

KevTec
 
Ik heb hetzelfde probleem, wie heeft er een oplossing?
Laat het hier even weten.
Thx
 
probleem kan hier zitten:

System requirements for SEVPN Client 7.0.x
Operating system:
Windows 98 First and Second Edition
Windows Millennium
Windows NT 4.0, Service Pack 6a or later (Windows NT 4 is not supported with Symantec Enterprise VPN Client 7.0.1)
Windows 2000 Professional or Server with any Service Pack up to 3
Windows XP Professional, no Service Pack or Service Pack 1
Windows XP Home Edition, Service Pack 1


dus als je xp draait met sp2 dan moet je vpn client 8 gebruiken.
succes
 
Nee Maikel,

Lijkt me niet. Wanneer ze zeggen SP1, is het 90% van de keren dat ze bedoelen SP1 of hoger. Dus daar heeft het vrij weinig mee te maken.
 
Normaal gesproken zou je idd gelijk hebben, maar sinds ik symantec client 8 gebruik heb ik weer een thuisnetwerk en ik kan op beide pc's vpn-en (dus voor mijn werk)

Probleem opgelost.

Maikel:D
 
Ik denk dat dan te maken heeft met de extra mogelijkheden van versie 8 ;)

Want op zich is het wel logisch dit gedrag. Want wat doet een VPN-verbinding, die koppelt jouw pc aan het netwerk van het werk. Dus dan ben je op dat moment geen onderdeel van het thuisnetwerk, want al het verkeer gaat via een tunnel direct naar het netwerk van je werk.
Sommige clients kan je wel zo configureren dat ze alles wat naar het thuisnetwerk gaat niet via de vpn-verbinding wordt verzonden. Dat is dus een kwestie van configureren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan