videobestanden over wireless netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trusthigher

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Berichten
37
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk. Ik wil beneden via de laptop videobestanden op de tv bekijken die op een andere pc staan. Dit moet goed te doen zijn dacht ik.

De videobestanden haperen regelmatig. Niet echt vastlopen maar even een korte stop en daarna versneld even verder. Mijn verbindingen staat meestal op uitstekend of zeer goed.

De laptop is gloednieuw met een x600 videokaart en 802.11b/g netwerkondersteuning.
Het netwerk loop via een speedtouch 716.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groet,
Saskia
 
Draait dat netwerkje op de b of g standaard?
Da's het verschil tussen 11 en 54 Mbps.
Dan nog vraag je een hoop snelheid van dat netwerkje denk ik.
 
Oké :eek: de instelling van de speedtouch stond nog op b/g. Dus 11 Mbps. Die heb ik nu naar g gezet dus 54.

Ik ga nu testen op die de zaak oplost.
 
Wanneer de kaart van de laptop dat ook trekt zal het iets minder zijn, hoop ik.
 
Je zou ook nog automatische kanaalkeuze (of kanaal 1) kunnen instellen op de speedtouch, dat verkleint de kans op storing door draadloze netwerken in de buurt.


Vr.Gr. Egel.
 
Volgens mij trekt de kaart dit ook maar zowel speedtouch als de verbinding op laptop geeft 48 mbps aan. Hoe is dit mogelijk?

Na het aanpassen van b/g naar alleen g bleef het haperen. Het lijkt wel op de processor het niet aankan, en dat vind ik ook vreemd.

@ Egel: het stond al automatische kanaalkeuze.
 
Met welk programma speel je af? In windows mediaspeler kun je onder opties -> tabblad prestaties de verbindingssnelheid en de netwerkbuffer instellen. Misschien ligt het daar aan.

Alleen G kan storen doordat botsingen met B in de buurt niet meer goed vermeden worden, volgens mij.


Vr.Gr. Egel.
 
Ik speel de bestanden voornamelijk af via een soort powerdvd-programma wat bij de Toshiba-laptop zat en ook met Media Player.

Hoe snel zou ik dan de verbinding moeten instellen en hoe lang zou ik dan de buffer moet instellen? Als ie gaat bufferen dan stopt ie toch met afspelen ten minste dat gebeurt wel bij streaming video.

@A.J.: video hapert nog steeds.

Ik sta nog open voor verdere suggesties.;)

Gr.
Saskia
 
Trusthigher zei:
Hoe snel zou ik dan de verbinding moeten instellen en hoe lang zou ik dan de buffer moet instellen?
Bij verbindingssnelheid automatisch of de hoogste waarde. Bij netwerkbuffer standaardbuffermethode of ehm..., uitproberen denk ik. :)

Trusthigher zei:
Als ie gaat bufferen dan stopt ie toch met afspelen ten minste dat gebeurt wel bij streaming video.
Alleen aan het begin of als de verbinding langzamer is als de stream.


Hoeveel kbps is de video die je afspeelt en hapert het ook nog als je de video eerst naar de laptop kopieert? Hangt de laptop aan de netvoeding? Dan draait de processor waarschijnlijk sneller.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan