Website blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Hallo,

Ik zou graag een bepaalde website willen blokkeren. Ik vroeg me af hoe ik dat moet doen. Kan dit in Firefox? Of kan dit alleen maar via een firewall? Ook in de windowsfirewall?
Het gaat om een wat oudere computer, dus ik installeer liever geen firewall. Maar wanneer er geen andere mogelijkheid is, wil ik er wel een op zetten.
Indien het installeren van een firewall de enige oplossing is, welke kan ik dan het beste nemen? Dit svp rekeninghoudend met het geheugen gebruik?
Ik heb dit ooit gedaan met zonealarm, en dat werkte goed. ZA verbruikt echter redelijk wat aan recourses en is niet geheel uit te zetten, ook na 'uitschakeling', wat ik vrij irritant vind.
Hadig zou zijn wanneer ook aangegeven kan worden hoe ik het betreffende kan instellen in de firewall.
Alvast bedankt....
 
Sorry,

vraag verkeerd gelezen.. Zie nu pas dat het om Firefox gaat

Bij opties kun je dit volgens mij aangeven onder de tab Privacy.
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan dat onder 'privacy' niet. Ook in IE kan het niet. Je kunt het invoeren bij 'Websites met beperkte toegang', maar dit blokkeert deze site niet in het geheel.

Over de evt. noodzakelijke firewall, hoe is de Norton Personal Firewall kwa geheugengebruik? Ik weet dat het in deze firewall makkelijk is in te stellen (heb het ooit op mijn eigen computer gehad, maar daar maak ik nu gebruik van een hardwarematige firewall van het moederbord), maar misschien dat er kwa geheugengebruik (of naar jullie mening überhaupt) betere alternatieven zijn?
 
Ik zal vanavond voor je kijken. Ik heb hier geen firefox.

Ik weet bijna zeker dat je sites kunt blokkeren. Heb onlangs een soortgelijk geval gehad.

wacht maar af :D

in IE kan het onder:

extra -> Internet Opties -> Inhoud -> internet restricties

hier kun je sites ingeven, vorige reactie van me was om cookies te blokkeren... :D
 
Laatst bewerkt:
Neem gewoon de beste gratis Firewall die er is.
Zone Alarm Free.
Dat een PC oud is mag geen reden zijn om geen Firewall te installeren.
Ook een oude PC is zo de klos.
 
Je kunt ook je Hosts bestand gebruiken om websites te blokkeren. Voeg je bijvoorbeeld dit aan je Hosts bestand toe:

127.0.0.1 www.helpmij.nl

dan kom je niet meer op Helpmij.

Het bestand Hosts (zonder extensie) kun je openen en bewerken met Kladblok. De locatie verschilt per OS:

XP: C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts
2000: C:\WINNT\System32\Drivers\Etc\Hosts
9x: C:\Windows\Hosts
 
Maar voor de locatie van dat hosts-bestand wou ik het besturingssysteem even weten...
 
James007 zei:
Maar voor de locatie van dat hosts-bestand wou ik het besturingssysteem even weten...

Dan gaf je ze alledrie zoals Buffy deed :love:
======

Er bestaan nog wat losse programma's (netnanny achtig) die dit kunnen regelen. Verder kun je nog met een proxy werken die eea kan tegenhouden.
Buffy haar methode is vrij stevig en al ingebouwd in Windows.
 
Het is gelukt met het aanpassen van het Host-bestand. Allemaal erg bedankt.
 
YourSafetynet

Inmiddels is er een oplossing! YourSafetynet: Voorkom pesten, bedreigen of contact met onbekenden! Blokkeer websites, chatprogramma's en profielsites! Bepaal wanneer en hoe lang uw kind op de computer mag! Kijk op *KNIP* voor meer informatie over dit unieke product.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels is er een oplossing! YourSafetynet: Voorkom pesten, bedreigen of contact met onbekenden! Blokkeer websites, chatprogramma's en profielsites! Bepaal wanneer en hoe lang uw kind op de computer mag! Kijk op *KNIP* voor meer informatie over dit unieke product.
Welkom op Helpmij.:)

1. je reageert in een topic van 2006, dus deze is niet actueel meer.
2. gezien je nicknaam en de naam van de site lijkt het sterk op reclame maken voor eigen belang. Iets wat niet toegestaan is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan