Emule Kad netwerk blijft op firewalled staan na plaatsing telefoonmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Tot het moment dat ik het modem van comfourt (voor telefoneren via de kabel) tussen de PC en mijn kabelinternetmodem van wanadoo plaatste had ik altijd het Kad netwerk in emule op OPEN staan; nu blijft het op FIREWALLED staan. Verder staat nu onder eD2k-netwerk lage-id en voor de plaatsing van het comfourtmodem hoge-id.

Bij serverinfo staat het volgende vermeld : You have a lowid. Please review your network config and/or your settings.

De test via Voorkeuren, verbinding van poorten 4662(TCP) en 4672(UDP) failed; krijg daar de melding :
"Test If you use a router, make sure that your router forwards the required ports to your local IP!"
Dat comfourtmodem wordt dus kennelijk als router geinterpreteerd, oke; hoe forward ik dan the required ports ?
 
Laatst bewerkt:
je moet de poorten van je router open zetten, dan ben je van je probleem af. kijk even op de site van de fabrikant hoe je dat moet doen, of in de handleiding.
 
merknaam modem is "comfourt"
want ik vind er bijna niets van terug
 
Geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Op de site van comfour vind ik helemaal niets over een probleem bij plaatsing van hun modem. Zou het helpen als ik de internetsoftware van mijn provider of E-mule zelf opnieuw installeer; vanuit de gedachte dat de instellingen in de nieuwe hardware-situatie automatisch worden gevonden en 'gezet'.
 
opnieuw installeren helpt niet. je moet echt handmatig de poorten open zetten.

Wat is het merk en type van je modem?
 
Het modem is van grandstream (www.grandstream.com) en het type is
Handytone-486 (waar we het abonnement van hebben is comfour, voor 9.95 euro per maand bellen door heel Nederland en je KPN kan je dan op zeggen; dit terzijde).
 
Als ik de pdf file oproep, krijg ik een wit scherm met linksbovenin 'n klein rood kruisje !
 
Yari02 zei:
Als ik de pdf file oproep, krijg ik een wit scherm met linksbovenin 'n klein rood kruisje !
Je hebt wel Acrobate Reader op je PC geinstalleerd staan?

Maar als het goed is staat in de handleiding van je "Handytone-486" ook datgene wat je nodig hebt. (Ik neem aan dat je daarover beschikt?)
Ga daar op zoek naar het blad waar staat "Port Forwarding"
Op de eerste regel zet je bij WAN port 4662, bij LAN IP het IP adres van je PC waarop je eMule hebt draaien, bij LAN port weer 4662 en bij Protocol -->TCP.
Op de volgende regel zet je bij WAN 4672, bij LAN IP weer het IP adres van je eMule PC, bij LAN port 4672 en bij Protocol --> UDP.
Klik dan op UPDATE.
Je zult waarschijnlijk wel even de boel opnieuw op moeten starten.

Succes
 
Je schrijft : "Op de eerste regel zet je bij WAN port 4662, bij LAN IP het IP adres van je PC waarop je eMule hebt draaien, bij LAN port weer 4662 en bij Protocol -->TCP.
Op de volgende regel zet je bij WAN 4672, bij LAN IP weer het IP adres van je eMule PC, bij LAN port 4672 en bij Protocol --> UDP".


Maar hoe, wat en waar vul ik dit in ?
Heb overigens Adobe reader 6.0.
 
Yari02 zei:
Maar hoe, wat en waar vul ik dit in ?

Maar als het goed is staat in de handleiding van je "Handytone-486" ook datgene wat je nodig hebt. (Ik neem aan dat je daarover beschikt?)
Ga daar op zoek naar het blad waar staat "Port Forwarding"
 
Software t.b.v. portforwarding !

- Heb ik gevonden, configureren met de webbrowser. Ik kom dan in het scherm van grandstream device configuration.
Daar geef je 'n password op. Maar daarna komt een scherm waar je eventueel het PPPoE account ID moet opgeven (waar vind ik dat ?) en vervolgens PPPoE password (deze PPPoE procedure alleen indien DHCP fails). Ik ga er dus vanuit dat ik gewoon in het scherm kom waar je de door jou opgegeven waarden kunt invullen. Dus : "Op de eerste regel bij WAN port 4662, bij LAN IP het IP adres van je PC waarop je eMule hebt draaien, bij LAN port weer 4662 en bij Protocol -->TCP. Op de volgende regel bij WAN 4672, bij LAN IP weer het IP adres van je eMule PC, bij LAN port 4672 en bij Protocol --> UDP.
Klik dan op UPDATE".
- Kan ik de rest van dit scherm allemaal negeren, hoef ik daar niets te wijzigen of verder op te geven ?
- Is overigens het IP adres van de PC waar E-mule op draait het adres wat je vindt na intypen
ipconfig onder C:\ ?
 
Laatst bewerkt:
Yari02 zei:
Ik ga er dus vanuit dat ik gewoon in het scherm kom waar je de door jou opgegeven waarden kunt invullen. Dus : "Op de eerste regel bij WAN port 4662, bij LAN IP het IP adres van je PC waarop je eMule hebt draaien, bij LAN port weer 4662 en bij Protocol -->TCP. Op de volgende regel bij WAN 4672, bij LAN IP weer het IP adres van je eMule PC, bij LAN port 4672 en bij Protocol --> UDP.
Klik dan op UPDATE".
- Kan ik de rest van dit scherm allemaal negeren, hoef ik daar niets te wijzigen of verder op te geven ?
Ja je hoeft verder niets aan dat scherm te wijzigen of op te geven.

- Is overigens het IP adres van de PC waar E-mule op draait het adres wat je vindt na intypen
ipconfig onder C:\ ?

Je kunt je IP van de betreffende PC vinden --> netwerkinstellingen rechtsklik op LAN verbinding --> status --> tabblad ondersteuning. Daar zie je het IP.JPG adres wat die PC heeft.
 
Quote : Je kunt je IP van de betreffende PC vinden --> netwerkinstellingen rechtsklik op LAN verbinding --> status --> tabblad ondersteuning. Dat is in XP zo; ik heb WinME en daar moet je het volgens mij op deze manier doen : Na intypen ipconfig onder C:\ zie je vermeld staan Ip-adres; subnetmasker en default gateway. IP-adres heb je dan nodig in het invulscherm dat verschijnt bij het configureren met de webbrowser.
 
Yari02 zei:
ik heb WinME en daar moet je het volgens mij op deze manier doen : Na intypen ipconfig onder C:\ zie je vermeld staan Ip-adres; subnetmasker en default gateway. IP-adres heb je dan nodig in het invulscherm dat verschijnt bij het configureren met de webbrowser.
Ik heb geen idee bij Windows ME (te lang geleden :confused: ), maar aan de informatie die je beschrijft en ook krijgt, zou het moeten kloppen mits het adres begint met 192.168
 
Klopt. Ik ga het nu uitvoeren. Ik laat weten of e.e.a. is gelukt.
 
Alles werkt weer goed; echter in het volgende : http://www.digimuziek.nl/poorten.htm
staat vermeld dat je b.v. in e-mule behalve 4662 voor TCP ook 4711 zou moeten forwarden. Weet niet waarom ? Zou je zeggen, gewoon proberen en kijken hoe het programma reageert en vervolgens in Shields up checken of alle poorten op stealth vermeld staan.

En verder : Via Shields up. De router functioneert als Zonealarm, alle poorten blijven stealth zonder ZA.
"Residential broadband "NAT" routers which allow many computers to share a single Internet connection are becoming quite popular. We love them for the security they provide to the machines placed behind them since any NAT router functions as a natural and excellent hardware firewall". De test in e-mule van de UDP-poort 4672 verloopt nu ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Yari02 zei:
Alles werkt weer goed; echter in het volgende : http://www.digimuziek.nl/poorten.htm
staat vermeld dat je b.v. in e-mule behalve 4662 voor TCP ook 4711 zou moeten forwarden.

Ik denk dat die poort 4711 eerder van toepassing is voor digimuziek zelf. En zolang eMule die poort zelf niet aangeeft, zou ik die poort lekker dichtlaten . ;)

Yari02 zei:
En verder : Via Shields up. De router functioneert als Zonealarm, alle poorten blijven stealth zonder ZA.
"Residential broadband "NAT" routers which allow many computers to share a single Internet connection are becoming quite popular. We love them for the security they provide to the machines placed behind them since any NAT router functions as a natural and excellent hardware firewall". De test in e-mule van de UDP-poort 4672 verloopt nu ook goed.
:thumb:
 
Bedankt

Nog het volgende. De NAT-router functioneert goed als firewall. Toch heb ik af en toe, met de check van Shields up,
dat de poorten 1030 of 1720 i.p.v. 'stealth', 'closed' aangeven. Wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn ?
Als ik ZA overigens weer inschakel is alles sowieso weer 'stealth'.
 
Laatst bewerkt:
Yari02 zei:
Nog het volgende. De NAT-router functioneert goed als firewall. Toch heb ik af en toe, met de check van Shields up,
dat de poorten 1030 of 1720 i.p.v. 'stealth', 'closed' aangeven. Wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn ?
Als ik ZA overigens weer inschakel is alles sowieso weer 'stealth'.

Poort 1720 is van een Netmeeting programma ( kan messenger o.i.d. zijn)
Maar waarom niet gewoon ZA ingeschakeld houden? Geeft geen problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan