Router adres niet bereikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

blikkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
1
Hallo ,hulp gezocht.
Ik ben op zoek naar technische gegevens van mijn modem/router van KPN genaamd Experia Box, Siemens Gigaset SX551 WLAN dsd. Ik heb op het internet gezocht naar technische info, maar niet te vinden. Ik kan de juiste poort niet installeren voor het gebruik van Azereus(Client voor Bittorent).
Ik krijg steeds de melding NAT-Fout. (betekend verkeerde poort)
Wie o wie kan/wil mij helpen om dit probleem in begrijpbaar Nederlands op te lossen.
Systeem Windows XP pro + SP2
Windows Firewall
Avast anti virus
Geen draadloos maar bedraad
IP-adres 192.168.2.4
Standaard Gateway 192.168.2.1
DHCP sever " " " "
DNS server " " "
Vriendelijke Groet uit Amsterdam.
Arie.
 
Laatst bewerkt:
type in je adres balk 192.168.2.1 en geef een enter.
nu zou je in jouw router moeten komen.
dus geen www of http of https ervoor zetten
 
KPN meld dat software nog oud is

Hoi,

Ik heb sinds gisteren ook de experia box aangesloten. Dit is dus gewoon een siemens SX551. In eerste instantie kon ik draadloos geen verbinding krijgen tenminste niet via de centrino radio. Via de site van KPN de beveiliging op web gezet en nu word mijn netwerk wel gevonden bij draadloze netwerken. Echter kon dus via 192.168.2.1 ook niet op de router komen. Dus maar eens met de KPN bellen. Zij melde mij dat er nog oude software in de router zit die dit rechtreeks op de router wijzigen niet mogelijk maakt. Vraag is nu dus wanneer er nieuwe software komt? Dit is blijkbaar nog niet bekend. Want ik kan dus nu ook geen poorten open zetten!
 
Het is voorlopig nog niet mogelijk om zelf in te loggen op de Experia Box.Je kunt eea wel wijzigen via mijn KPN maar dat is nog summier.De wijzigingen met beperkte toegang zijn onderweg !
 
KPN meld dat software nog oud is

Het lijkt mij dat de KPN bewust de software nog niet heeft geinstalleerd. De software moet allang beschikbaar zijn. Je gaat mij niet vertellen dat Siemens een dergelijke modem/router op de markt brengt waarbij je niet rechtreeks op de router kunt komen via een IP adres. Als ik nu een losse Siemens SX551 zou kopen buiten de KPN om dan moet ik deze toch in kunnen stellen.
 
rikhendriks zei:
Je gaat mij niet vertellen dat Siemens een dergelijke modem/router op de markt brengt waarbij je niet rechtreeks op de router kunt komen via een IP adres.
[/ QUOTE]

Idd dat vertel ik je.Er komt echter binnenkort verandering in ! Nog even geduld dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb iets dergelijks voorlopig opgelost met een sitecom kabel routertje die ik nog had liggen van mijn kabel internet.

1) sitecom routertje ingeprikt op Experiabox
2) bij KPN firewall instelling gewijzigd naar "server" met IP adres dat het site com routertje heeft gekregen
3) sitecom routertje werkt prima, je kunt alle TCP/UDP poorten en forwarding etc beheren van de PC's die via het routertje zijn aangesloten.

Voordeel: geeft voorlopig maximale controle over de internet aansluitingen die via UTP aangesloten zijn.
Nadeel: Wifi werkt ook prima, maar zit in een ander netwerk segment, dwz handmatig routering instellen (add route) over en weer op de PC's die met de laptop in het wireless segment moeten babbelen.

Het werkt, maar verdient geen schoonheidsprijs. Tijd dat KPN met een update komt.

Richard
 
Heeft de KNP dit probleem nu al opgelost met nieuwe software? Ik heb nu ook zo'n Gigaset en kan er ook niet in komen.
 
Ik gebruik al meer dan een half jaar de Experia box van KPN. Een gebruikshandleiding is op de siemens site te vinden. Je moet dan de SX553 handleiding downloaden.

http://gigaset.siemens.com/shc/0,19...Type%3Adownloads_imagePos%3A0,00.html#content

Om voor de eerste keer de router te benaderen moet je via je standaard gate way 192.168.2.1 en het password admin in je router kunnen komen. Ik gebruik zelf geen bit-torrent, maar wel emule. De poorten zijn te forwarden op de volgende manier:
Tab Advanced settings selecteren
Selecteer internet
Selecteer Adress translation (NAT)
Selecteer Port forwarding
Selecteer Add (recht in beeld)
Je kunt nu je TCP en UDP poorten invoeren.
Bij gebruik van meedere computers voor elke pc (lokale IP-adres) de TCP en UDP poorten forwarden.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd de router met 192.168.2.1 te benaderen, maar daar reageerd de router niet op.

Ik heb de router nog niet aangesloten op de ADSL lijn en de computer op ingang 1 van de router aangesloten.
Op deze manier zou ik toch bij de instellingen van de router moeten kunnen komen?
 
Een tweede manier is door in te loggen met sx551. Heb je de gebruikshandleiding van de sx553 gedownload? Hier staat veel informatie in.
Mocht dit niet lukken, dan kun je op de cmd-prompt (start => uitvoeren selecteren en daar cmd invoeren) ipconfig intypen. Dit geeft het adres van je standaardgateway.
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan