m'n beeldscherm geeft een groene gloed..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bank$

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
43
hallo,

Ik heb een probleem met mijn Sony CPD-300SFT5 21' monitor. sinds gister nacht
(4-2-'06) zat ik need for speed hot pursuit 2 te spelen en alles was gewoon normal zoals altijd, maar ik moest even terug naar windows dus ik druk de start-knop op mijn toetsenbord.. mn spel minimaliseerde en toen ik m'n bureaublad zag was alles groen:shocked: toen ik terug ging naar het spel was dat ook allemaal groen.. dus ik heb mijn pc afgesloten om te kijken wat er zou geeuren. maar de volgende ochtend toen ik wakker werd was alles nog steeds groen (het is nu nog steeds zo..)

weet iemand wat ik moet/kan doen? ik heb al gekeken op mijn beeldscherm maar ik kan geen knopje vinden waarmee ik kan demagnetiseren....

alvast bedankt,:thumb:

Mike
 
BANDIT123 zei:
En als je in VGA Modus opstart via F8

Ik heb het wel geprobeert, maar ik wist al dat het niet zou lukken, want ik heb een ander beeldscherm aangesloten op mijn pc en dat lukte wel.. alles was gewoon in normale kleuren. zou het misschien aan de kabel kunnen liggen?

Mike
 
BANDIT123 zei:
En de monitor op andere computer proberen,een optie

Geeft hetzelfde effect :mad: :( :(

mike


(ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit een defect is :( )
 
Bank$ zei:
Geeft hetzelfde effect :mad: :( :(

mike


(ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit een defect is :( )


lijkt er wel op:(
heb jaren geleden ook zoiets gehad, en voor de prijs van de reparatie
(als het nog te maken is)
kun je beter een nieuwe kopen
 
monitor?

Heb je al geprobeerd om de monitor te demagnetiseren.
Dit zit meestal in het menu van de monitor zelf.
Het is het teken van een omgevallen U (met de rug naar rechts en open kant naar links).
FF proberen niet schrikken het beeld doet op dat moment even vreemd. Het is iniedegeval het proberen waard!.
 
Quatsch zei:
Heb je al geprobeerd om de monitor te demagnetiseren.
Dit zit meestal in het menu van de monitor zelf.
Het is het teken van een omgevallen U (met de rug naar rechts en open kant naar links).
FF proberen niet schrikken het beeld doet op dat moment even vreemd. Het is iniedegeval het proberen waard!.


dat is nou juist het probleem:( ten eerste heeft mn beeldscherm geen menu, alleen maar knopjes om de kleur, de groote, enz te verstellen (ik heb al met de kleur geprobeert, maar daar lag het 100% zeker niet aan!)

Mike
 
En aan achterzijde geen 3 ingang van knoppen zitten?

Het enigste wat dan nog kan is dat het zegel verbroken is van de kleurshijf op de Buis in waadrs
 
BANDIT123 zei:
En aan achterzijde geen 3 ingang van knoppen zitten?

Het enigste wat dan nog kan is dat het zegel verbroken is van de kleurshijf op de Buis in waadrs

die 3 ingangen zijn der wel... maar daar zit geen kabel in.. het is een doodgewone vga kabel...

wat moet is doen met: Het enigste wat dan nog kan is dat het zegel verbroken is van de kleurshijf op de Buis in waadrs??

bedankt, Mike
 
Sony gebruikt in gewone TV's een thermistor voor de magnetisatie, deze was ooit bij een TV van mij stuk, alleen groen te zien, met een luidsprekermagneet ( debiel gezicht, maar het werkte ) op een bepaalde afstand te leggen boven het toestel had ik weer alle kleuren, na vervanging van die thermistor ( werd zo genoemd in de rekening ) was het probleem voorbij.:)

Misschien dat ze dezelfde techniek ook in monitoren gebruiken.

En ook demagnetiseren wil met een demagnetiseur voor bandrecorderkoppen, maar ja, wie heeft zo'n ding nog.:D
 
Lange Pier zei:
Sony gebruikt in gewone TV's een thermistor voor de magnetisatie, deze was ooit bij een TV van mij stuk, alleen groen te zien, met een luidsprekermagneet ( debiel gezicht, maar het werkte ) op een bepaalde afstand te leggen boven het toestel had ik weer alle kleuren, na vervanging van die thermistor ( werd zo genoemd in de rekening ) was het probleem voorbij.:)

Misschien dat ze dezelfde techniek ook in monitoren gebruiken.

En ook demagnetiseren wil met een demagnetiseur voor bandrecorderkoppen, maar ja, wie heeft zo'n ding nog.:D

IK!!
 
BANDIT123 zei:
Die 3 ingangen zit daar een schroeven draaier sleufje in?

voor alle duidelijkheid:
04-02-06_2320.jpg

04-02-06_2323.jpg


en ik kon niets met een schroevendraaier doen..

mike
 
Met die R . G. B. kun je proberen door daar een dunne schroevendraaier in te zetten, en heel kort links of rechts te draaien je kleur verzetten
 
Met die R . G. B. kun je proberen door daar een dunne schroevendraaier in te zetten, en heel kort links of rechts te draaien je kleur verzetten

Sorry dat gaat niet zie ik:eek:Dat zijn aansluitingen voor een Spelconsole
 
BANDIT123 zei:
Met die R . G. B. kun je proberen door daar een dunne schroevendraaier in te zetten, en heel kort links of rechts te draaien je kleur verzetten

Sorry dat gaat niet zie ik:eek:

dat zei ik:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan