foto's op cd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tam30

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
74
mijn schoonzuster heeft heel veel foto's op haar computer staan. nu heeft ze die in een bepaalde volgorde gezet en iedere foto een passende naam gegeven. ze brandt ze op een schijfje ( gewoon met kopieren naar , bestanden in wachtlijst) en nu staan ze op dat schijfje weer in een andere volgorde. Is er een manier om die foto's in 1 keer te branden en dat ze toch in dezelfde volgorde blijven staan ?
 
Die volgorde is op een of andere manier geforceerd met een nummering of alfabetische volgorde in bestands- en/of mapnamen of data neem ik aan. Als je daar niets aan hebt veranderd moet dat ook op de cd terug te halen zijn.

Kan je ze niet gewoon op/aflopend sorteren op naam, datum, grootte, etc. mbv de eigenschappen in Windows Verkenner?
 
mijn schoonzus heeft die foto's gewoon een naam gegeven en dan door slepen in de volgorde gezet die ze wilde. niet alfabetisch of zo. als ze nu die cd opent staat dat weer door elkaar. Als ze dat nu weer zou verzetten zou dat dan blijven staan of niet?
 
In deze post staat uitgelegd hoe je mp3's kunt voorzien van een nummering.
Voor foto's werkt dat precies hetzelfde. Voorbeeld:
  • foto.,jpg
  • afbeelding.jpg
  • plaatje.jpg
Wordt op die manier:
  • 001 foto.jpg
  • 002 afbeelding.jpg
  • 003 plaatje.jpg
Die foto's moeten in IrfanView dan wel eerst op de juiste volgorde gezet worden.
Dat kan door de knoppen Omhoog en Omlaag naast het venster Bronbestanden te gebruiken.

Als de foto's vervolgens van nummers zijn voorzien, wordt die nummering bij het branden aangehouden.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik ja. Op die manier forceer je een volgorde.

By the way... handig tooltje Guus. Weet je toevallig ook of dat truuctje met die string in ACDSee ook lukt?
 
Laatst bewerkt:
madmuppet zei:
Weet je toevallig ook of dat truuctje met die string in ACDSee ook lukt?
Dat programma ken ik niet, maar als ik in de Help van IrfanView zoek op $, kom ik meteen op de goede pagina.
Probeer dat dus eens in de Help van ACDSee.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan