.Avi en .mpeg op je dvd speler afspelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

St17

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
79
Ik ben nu bezig om een .mpeg aan het omzetten naar een gewoon dvd bestand (MPG2). Nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om een .avi bestand of/en een .mpeg bestand te branden op een dvd maar dan wel zo dat ik het ook op mijn dvd speler kan afspelen. Hoe moet ik hem dan branden: DVD video TS, CINEMATIC VIDEO, dvd fit, als gegevens dvd of anders? Mijn dvdspeler in mijn huiskamer is een dvd brander en volgens mij is het ook een divx speler.
Indien dat mogelijk is, is het dan ook mogelijk om meerdere films op 1 dvdtje te branden?

Ik bedank je voor de hulp

m.v.g. Thomas Scholten
 
Avi en Mpeg worden altijd geconverteerd naar dvd dus ik denk niet dat ze iedereen een hoop werk bezorgen als het niet nodig is.
Met divX is het anders.
 
Hoe zit het dan met divx? Ik wil namelijk gewoon op mijn dvd speler een gebrande dvd kijken of dat een .avi bestand is of .mpeg maakt mij niet zo heel veel uit.
 
Ik wil namelijk gewoon op mijn dvd speler een gebrande dvd kijken of dat een .avi bestand is of .mpeg maakt mij niet zo heel veel uit.
Ik wil dat de zon vandaag schijnt ;) Je zou kunnen zeggen dat zulke dvd-spelers nog niet bestaan maar wat niet is kan komen.
DivX kan wel zo direct op je speler. Dat weet ik wel.
Probeer het eens uit.
Of zoek eens in Google op DivX en dvd-speler.
Krijg je denk ik genoeg voorgeschoteld.
 
Als je je MPEG in het MPEG-2 DVD (PAL) - formaat omzet (met TmpgEnc bijvoorbeeld), kan je die gewoon als DATA op een dvd branden, dat speelt perfect op je dvd-speler. Het is voor mensen die niet graag hun mpeg kwijt zijn, niet graag lang wachten en niet speciaal die menuutjes willen. :D Werkt perfect:D

James :)
 
Klinkt interessant. Maar kun je met TmpgEnc b.v. wel instellen voor breedbeeld? Die menuutjes hoeven voor mij ook niet.
En nu je het zegt.........mpg2 dvd.........kan dat wel met de freeware?
Er zit me vaag iets bij.
De kwaliteit is hetzelfde?
 
Elisa zei:
Klinkt interessant. Maar kun je met TmpgEnc b.v. wel instellen voor breedbeeld? Die menuutjes hoeven voor mij ook niet.
En nu je het zegt.........mpg2 dvd.........kan dat wel met de freeware?
Er zit me vaag iets bij.
De kwaliteit is hetzelfde?
Het kan 30 dagen :D Maar wel volledig functioneel :D
En de dimenties kan je zelf instellen als ik het goed heb :)

James :)
 
Hm, dan ga ik het toch maar weer eens downloaden.
Het was het eerste programma dat ik gebruikte.
Bedankt James! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan