.vbs naar .exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
951
Hoe zet ik een .vbs om naar een .exe zodat niemand meer de source kan bekijken?
 
Wat bedoel je? Ik ben gewoon in kladblok vbs codes aan het typen hé! niet in Visual Basic.
 
Als ik vb heb.. zou ik dan mijn vbs code ergens in kunnen plakken, en dat het dan ook wertkt? Vbs is namenlijk gewoon het script van vb geloof ik...
 
Je zou natuurlijk VB.NET kunnen downloaden bij Microsoft. Gratis en voor nix!
Microsoft wil programmeurs aan zich binden en heeft daarom een Express Editie van zijn programmeer talen beschikbaar gesteld. Zowel C# als VB.NET als C++ en J#.
Kan je gelijk een volwassen taal leren:rolleyes: Enjoy!

Je kan volgens mij vbs niet zonder meer compileren naar een .exe

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/

HTH
Weest gegroet,
Guus
 
Als je al redelijk goed thuis bent in VBS is Visual Basic niet zo moeilijk voor je.
Je kunt een VBS script niet zonder meer compileren in Visual Basic, je zult een paar aanpassingen moeten doen, maar die zijn niet echt moeilijk.

VBScripting is een runtime taal. Dit betekent dat het pas gecompileerd op het moment dat de code uitgevoerd wordt.
Visual Basic moet je eerst compileren (er een .exe van maken dus) voordat je de code kunt uitvoeren. Dat is het grote verschil tussen de twee.
 
Bartuls zei:
VBScripting is een runtime taal. Dit betekent dat het pas gecompileerd op het moment dat de code uitgevoerd wordt.

Dit is volgens mij niet helemaal waar. De vbs code wordt niet gecompileerd maar geïnterpreteerd en zal dus nooit zo snel worden als gecompileerde code.

Weest gegroet,
Guus
 
Ik heb ooit een tijdje een beetje visual basic gedaan... maar toen was ik eigenlijk nog te jong...

En over een "volwassenen taal": Tsja, ik ben nou eenmaal nog niet volwassen, en ik programmeer pas een jaartje, en ik vind dat ik daarin best ver ben gekomen... Ik kan erg goed gamemaker, ik snap de logica overal achter (dat is voor veel mensen het grootste probleem) PHP snap ik, VBS kan ik een beetje, ik kan de meeste prog languages wel snappen, ik kan HTML, en ik kan een Linux server opzetten..

Ik zou graag nog C++ leren, alleen ik zou niet weten waar ik moet beginnen...:confused:
Misschien iets voor volgend jaar, want ik ben nu weer ff druk met me gamemaker, en daarna wil ik graag een "volwassen taal" leren ;-)
 
Hmmz

Zelf ben ik begonnen met C++ , na een jaartje waren de tutorials op een site die ik bezocht om deze taal te lere niet duidelijk meer genoeg om aan uit te kunnen ... je hebt er echt wel n boek voor nodig ! ben nu ook bezig met VB en dit is 10 keer makkelijker dan C++
maarjah , heet ook niet voor niets Virtual BASIC
veel succes toegewenst als je aan C++ begint , in het begin is het zeer invoudig maar als je aan de echte codes begint , dan ga je het moeilijk hebben ;) veel geluk
 
ok. dan blijf ik nu wel ff bij me gamemaker ;)

en btw, het is niet virtual basic maar visual basic als je het mij vraagt:thumb:
 
lol ;)

Over c++

ik denk dat ik over een jaartje wat nieuws ga doen, maar ik twijfel nog tussen c++ en php

een eigen online game lijkt me leuk, en lijkt me een stuk moeilijker met c++ dan met php!
en met gamemaker heb ik het online gedoe wel weer gezien ;)
 
Als je mee wilt blijven doen met Microsoft dan kun je je beter gaan concentreren op C# op VB.Net.
Dit zijn ook de talen die in de volgende versie van Office VBA gaan vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan