Remote backup...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glamour-N

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
3
Hallo allemaal,
Ik heb hier een vraag, maar ik weet niet of het op deze forum het toegestaan is vragen te stellen, ik heb namelijk een hele dag op zitten zoeken en van alles uit zitten proberen om via een andere computer een backup te maken, remote backuppen zeg maar. Ik heb nergens een hint ofzo kunnen vinden hoe ik dit zou kunnen doen, hiervoor heb ik twee programma's, ghost 9.0 en true image.
Alvast bedankt en groetjes
 
Glamour-N zei:
Ik heb hier een vraag, maar ik weet niet of het op deze forum het toegestaan is vragen te stellen,
Waar zou dit forum dan voor zijn? Je bent welkom op HelpMij. :D

Kun je met de pc op afstand wel goed verbinding maken?
Hoe had je een backup op afstand in gedachten?
Iets meer info graag.
 
ik dacht zelf als ik nou een programma zou hebben om de computer te delen en dan backuppen via een andere computer in dezelfde netwerk. Ik weet niet precies hoe het moet, maar ik dacht zelf op die manier, want ik zit op me stage en ik moet op verschillende manieren leren backuppen, ik moet heel de schijf leren backuppen en hiervoor heb ik dan echt een deelprogramma nodig en ik moet bestanden backuppen en hiervoor kan ik de computer in dezelfde omgeving delen zonder moeite:) bedankt dat je op mijn vraag hebt gereageerd en ik hoop dat ik zo ietsjes duidelijker ben dan toen.:thumb:
 
Ik ken zelf geen software voor het backuppen van data naar een andere pc (of server).
Ik kan je wel helpen aan netwerk info, en een handmatige backup van mails.
Interesse?
 
Veritas Backup Exec inclusief Remote Agent werkt perfect voor het remote backuppen. Het kost was maar dan heb je ook wat :)
 
ik heb een gratis programma nodig, het is uiteindelijk alleen om te leren voor me stage, maar ik zit hier al een week mee en nog steeds kom ik er niet uit:(het is echt moeilijk en ik weet niet waarmee ik moet beginnen
 
Goed, je kunt gebruik maken van NTBackup. NTBackup is standaard meegeleverd door Microsoft en wordt danwel automatisch geïnstalleerd, of kan anders vanaf de installatiecd nageïnstalleerd worden. (Ik geloof zelfs via Windows componenten toevoegen en verwijderen).

Eenvoudigste manier is:
- Zorg ervoor dat NTBackup op alle machines in het park beschikbaar is.
- Schedule d.m.v. het AT commando de uitvoering van het NTBackup commando, op het juiste tijdstip op de 'remote' machines, en laat die de backup wegschrijven naar een lokale, gesharede plaats, met een heldere naamgeving.
- Maak vanuit de 'centrale' backupmachine een permanente connectie met de bovengenoemde gesharede plaats van de 'remote' machines, en kopieer de gemaakte backup daarvandaan naar de lokale machine.

Klaar.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties,

Dit topic is al een half jaar oud.
TS zal al wel geholen zijn.
let in het vervolg even op de datum van posten.
 
Volgens mij is dit ook nuttig voor ander gebruikers.

Maar is het niet zo dat met windows Backup niet alles wordt meegenomen.
Dit merk ik op omdat hij het heeft over Ghost, welke dus wel een gehele image maakt.
Backup van windows volgens mij niet?
Of vergis ik me nou?
 
Windows backup maakt geen image.
Ghost kan dit wel. Ghost draait buiten Windows om en neemt dus Windows, drivers, register, documenten: ALLES mee.

Windows Backup beperkt zich tot documenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan